Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ismerd meg a legjobb régi zsánerfilmeket!

RETROKULT

RETROKULT

Kastélyt örököltünk a sátántól!

The Legacy (1978)

2024. január 29. - Teakbois

Maggie Walsh és barátja, Pete Danner belsőépítészek, és a felső középosztálybeli Los Angeles-iek nyugodt életét élik. Maggie egy szép napon 50 ezer dolláros előleget kap egy rejtélyes, még a nevét is titkoló brit kuncsaft cégétől. Bár Pete-nek „bűzlik” a felkérés, végül beadja a derekát, és elrepül Maggie-vel a ködös Albionba. Immár az Egyesült Királyságban Maggie és Pete motoron száguld a megadott címre, ám az egyik vidéki útszakaszon sajnálatos módon jókorát ütköznek egy Rolls-Royce-szal, amely alaposan „helybenhagyja” szegény járgányukat. A méregdrága kocsi utasa és tulajdonosa, Jason Mountolive meginvitálja a párocskát a kastélyába, hogy kellemes körülmények között várakozhassanak, amíg a környék egyetlen autószerelője életet lehel a motorjukba.

the_legacy_1978.jpgFIGYELEM! Egyes illusztrációk női és férfi meztelenséget ábrázolnak, emiatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóim kattintsanak a „TOVÁBB” linkre. 

Mountolive úr kiteszi Maggie-éket a kastélya előtt, ám ő maga valamiért nem kíván bemenni. A hallban Adams nővér fogadja hőseinket, majd hamarosan öt illusztris vendég érkezik: Clive Jackson, a brit rockélet legromlottabb és leggazdagabb menedzsere; Maria Gabriela, a luxusprosti; Jacques Grandier, a hotelmágnás; Karl Liebnecht, az exnáci fegyvergyáros és Barbara Kirstenburg, a keletnémet emigránsból lett könyvkiadó-tulajdonos. A vendégek Mountolive úr barátai, aki azért trombitálta össze őket, mert haldoklik, és szeretné közölni velük a végakaratát. Maggie és Pete őszinte megrökönyödéssel értesül arról, hogy Mountolive úr, aki a Rolls-Royce-ban 50-esnek és makkegészségesnek tűnt, valójában aggastyán, és nemhogy évek óta nem kocsikázik már, de régóta oxigénsátorban hever az emeleti szobájában. Akkor mégis ki hozta Maggie-éket a Ravenhurst kastélyba?

01_69.png„50 ezer dollár előleg? És még azt sem tudjuk, miért? Nem gyanús ez neked, Maggie?”

02_65.png„Ne vészmadárkodj, Pete, inkább kezdj el csomagolni!”

03_67.png„Remélem, kedvükre valónak találják majd a kastélyomat.”

04_68.png„Ne haragudjanak, de sietek, úgyhogy inkább nem mennék be.”

05_68.png„Csak így lerak minket a küszöbre, Mountolive úr? Hát ez nagyon fura…”

06_65.png„Adams nővér vagyok, miaúúúú, akarom mondani: Isten hozta Önöket Ravenhurstben!”

07_62.png„Amerikából jöttünk, úgyhogy ne tessék megfeszülni a vacsorával, két hamburger bőven elég lesz.”

08_64.png„Bendőtömés után nem zavarunk sok vizet, csendben egymásra hangolódunk…”

09_69.png„Aztán megmutatom a női nézők kedvéért a tökéletes hátsómat, elvégre a 70-es és 80-as évek egyik férfi szexszimbóluma vagyok, vagy mi a fene…”

A gondok akkor kezdődnek, amikor az egyébként kitűnő úszónak számító Maria szépen belefullad a kastély medencéjébe. Mountolive úr a szobájába rendeli a vendégeit, és ragaszkodik hozzá, hogy Maria megüresedett helyét Maggie vegye át. Miután meghívottjai a színe elé járultak, Mountolive az oxigénsátor rejtekéből luciferi paktumról zagyvál, majd behívja a sátorba Maggie-t, akinek aztán ugyanolyan gyűrűt húz az ujjára, amilyet sznob vendégei viselnek. A csinos belsőépítész kisasszony ezután több igencsak zavaró tényre lesz figyelmes: egyrészt képtelen lehúzni a gyűrűjét, másrészt kiderül, hogy a vendégek nyakig elmerültek az okkultizmus mocsarában, ráadásul sorban követik Mariát a túlvilágra. Az sem javít a közhangulaton, hogy Adams nővér felettébb gyanúsan viselkedik, és olykor hajlamos fehér macskává változni. Pete-nek hiányzik a hot dog és a kaliforniai napfény, ezért mielőbb szeretné távozásra bírni szerelmesét, akin pedig egyre inkább eluralkodik a meggyőződés, miszerint nem véletlenül keveredett a Ravenhurst kastélyba, és Mountolive úr ördögi meglepetést tartogat számára…

10_66.png„Lehet, hogy sznob a társaság, de az italválaszték kárpótol a fejfájdító dumájuk végighallgatásáért.”

11_62.png„Clive vagyok, aki droggal tömi a hamisan kornyikáló felfedezettjeit.”

12_61.png„Én meg Karl, akit Hitler háromszor tüntetett ki, a Moszad viszont máig nem tud eltüntetni.”

13_61.png„Én pedig Jacques, aki szállodákat vásárol és emberekre vadászik.”

14_61.png„Pete, azonnal hagyd abba az ivást, és lépjünk le innen minél előbb!”

15_57.png„Ha én kinyitottam egy sört, akkor biztosra veheted, hogy továbbiakat is kinyitok még, tehát egyelőre maradunk.”

1978-ban, brit és amerikai koprodukcióban készült a Magyar Televízió által aztán Ördögi hagyaték címmel vetített okkult thriller, az Örökség (The Legacy), amely manapság elsősorban arról nevezetes, hogy ennek forgatásán szeretett egymásba a Maggie-t alakító Katharine Ross (A gondolatolvasó telhetetlen felesége) és a Pete-et játszó Sam Elliott (A békabirodalom visszavág). Bár mindkét kultikon szerepelt a Butch Cassidy és a Sundance kölyök című 1969-es westernben is, Elliott ekkor még csak egyszerű statiszta volt, és nem merte megszólítani a forgatáson a már sztárnak számító Rosst. Sam 1984-ben vette feleségül Katharine-t, és azóta is boldog és irigylésre méltó házasságban élnek, amelyet sem botrányok, sem félrelépések nem csúfítottak el. A fegyvergyáros Karl Liebnecht szerepét a producerek először a kiváló karakterszínésznek, Harry Andrewsnak (Halál a Níluson) szánták, majd olyan horrorszároknak, mint Donald Pleasence (Kastélymentő szex Poe módra + A nagy húsvéti átverés + A riksás, a boszorkány és a sztriptíztáncosnő A zongoraművész és a Playboy-modell + Az ördög szeme) és Christopher Lee (UFO-bordély a tenger mélyén + Véráldozat és dél-afrikai átok + A testőrök visszatérnek), ám végül a két James Bond-filmből ismerős „rosszarcú”, Charles Gray (Gyémántok az örökkévalóságnak + Csak kétszer élsz) kapta meg. Jacques Grandier-ként eleinte Frank Finlay-re (A megállíthatatlan bosszúálló + A kulcs + A három testőr, avagy a királyné gyémántjai + A négy testőr, avagy a Milady bosszúja) és Ian Bannenre (Excalibur) gondoltak a döntéshozók, de aztán Lee Montague (Napfivér, Holdnővér) lett a befutó. Az úszás közben elhalálozó dögös luxusprostit Marianne Broome brit születésű, de Malajziában nevelkedett aktmodell formálhatta meg, aki – ironikus módon – az 1976-os montreali olimpián a maláj úszócsapat tagja volt, manapság pedig festőművészként dolgozik. Jason Mountolive-ot a neves színpadi színész, John Standing (Patkánykirály) játszotta, Barbara Kirstenburgot pedig Hildegarde Neil (Lélekszakadt hajsza).

16_01.png„Nem jön be a vízbe, Pete? Fürdőgatyában vagy anélkül is szívesen látom…”

16_02.jpg„Az aktfotóm láttán sem gondolja meg magát?”

17_54.png„Nagy a kísértés, Maria, de én már menthetetlenül hűséges vagyok.”

18_48.png„Meg hát az úszkálás nem épp veszélytelen dolog…”

19_43.png„El sem tudod képzelni, min mentem keresztül, Pete! Mountolive úr meggyűrűzött, méghozzá olyan kézzel, amelyet évek szorgos munkájával sem tudna rendbe hozni a manikűrösöm.”

20_37.png„Na, akkor most én mondom, hogy lépjünk le, de azonnal.”

21_31.png„Most meg én nem akarok, Pete, Adams nővér olyan andalítóan nyávog, ritka jól elalszom tőle.”

22_27.png„Az sem zavar, hogy Clive gégemetszése balul sikerült…”

23_21.png„…. ahogy az sem, ha a könyvtárban valaki hamuvá égett…”

24_29.png„… és az sem, hogy Barbara addig bámulta magát a tükörben, amíg az meg nem haragudott rá.” 

Az életet egy hatalmas bulinak tartó rockmenedzser, Clive Jackson szerepében a Who együttes énekesét, Roger Daltrey-t (Ken Russell és a szexkalandor magyar zseni + Amikor Tina Turner belőtte Tommyt) láthatjuk, aki eddigre már több színészi munkát is maga mögött tudhatott, a szerepet viszont nem ezért, hanem „zsarolás” révén kapta: a gyártó Universal Pictures fejesei az ő Surrey megyei kastélyát szemelték ki helyszínnek, és csak azzal a feltétellel volt hajlandó a stáb rendelkezésére bocsátani az otthonát, ha a forgatókönyvírók neki is írnak a filmbe egy figurát. Az eredeti forgatókönyvet Jimmy Sangster (Sikíts, csini Peggy!) vetette papírra, és egy detroiti kórház parajelenségeiről szólt, a gyártók azonban nem voltak elégedettek vele, és inkább egy sátánista brit „gyűrűszövetség” végnapjait taglaló thrillert kanyaríttattak belőle Patrick Tilley-vel és Paul Wheelerrel. A megfilmesített történetből a Universal főnökei John Coyne-val regényt írattak, amely a filmmel egy időben debütált és bestsellerré vált. Az Ördögi hagyaték rendezői székét Richard Marquand (A Jedi visszatér + Tű a szénakazalban) foglalhatta el, aki profihoz méltóan „mozgóképesítette” ezt a habkönnyű okkult mesét Dick Bush (Negyedik fázis) és Alan Hume (A Zeppelin) operatőrök hathatós segédletével. Érdemes megemlíteni, hogy a film Michael J. Lewis által komponált főcímdalát a népszerű popsztár, Kiki Dee énekelte. Bár tartalmaz néhány horrorpillanatot, az Ördögi hagyaték nem a „belezésekre” vágyóknak, hanem azoknak való, akik a fekete mágiát romantikával fűszerezve kedvelik.

25_16.png„Menjünk, vagy maradjunk?”

26_14.png„Csak egy icipicikét maradjunk, drágám: megöröklöm a kastélyt, aztán húzunk haza a napfényes és benzingőzös Los Angelesbe.”

Ráadás:

27_1.jpg

28_3.jpg

Marianne Bromme, a címlap- és naptárlány

A bejegyzés trackback címe:

https://retrokult.blog.hu/api/trackback/id/tr4018313503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása