Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ismerd meg a legjobb régi zsánerfilmeket!

RETROKULT

RETROKULT

Az őrült furulyás és a keresztapa verőlegénye

Blood Song (1982)

2023. november 17. - Teakbois

Paul Foley kisfiúként 1955-ben szemtanúja lesz annak, ahogy az apja rajtakapja a feleségét és annak szeretőjét, mindkettőjüket agyonlövi, majd magával is végez. Paul reakcióképp hamiskásan fújni kezdi a papájától kapott furulyáját, és még akkor sem hagyja abba, amikor emiatt előbb kórházba, majd diliházba viszik. Amikor 1982-ben a Stanford-öbölben álló elmegyógyintézet falai közt egy ápoló lámpaoltáskor el akarja venni az immár felnőtt Paultól a hangszerét, az nemes egyszerűséggel megfojtja, majd megpattan az intézményből. Paul az út szélén leint egy sofőrt, aki felveszi, ám egy idő után megunja utasa furulyaszólamait, mire Paul fejszét helyez a homloka közepébe. Paul lenyúlja a holttest kocsiját, és felszed vele egy stoppos lányt, aki azonban egy motelben lezavart menet után lekicsinylő megjegyzést tesz antihősünk hangszeres tehetségére, úgyhogy Paul miszlikbe aprítja.

blood_song_1982.jpgFIGYELEM! Egyes illusztrációk meztelenséget ábrázolnak, emiatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóim kattintsanak a „TOVÁBB” linkre.

Eközben Marion Hauser, a lábmerevítővel járó középiskolás diáklány furcsa víziókat él át: rendre látja Paul rémtetteit, de fogalma sincs, miért tolakodnak az agyába. Még nem tudja, hogy a kórházban annak idején Paul vérét kapta átömlesztéssel a lábsérülését okozó autóbalesete után, így aztán pszichikus kapcsolat szövődött köztük. Marion apja, Frank, egy erőszakos alkoholista, aki részegen ült a volán mögött, amikor a családi autót egy másik kocsinak kormányozta, a felesége, Bea, pedig nyúzott háztartásbeli, aki fáradtan kel a lánya védelmére, valahányszor a férje túlságosan belelovallja magát az agresszív piás dicstelen szerepébe. A lány egyiküket sem képes meggyőzni arról, hogy a látomásai a valóságot tükrözik, ahogy halászként dolgozó, de továbbtanulni kívánó barátját, Joeyt sem. Marion egy tengerparti sétája alkalmával – pszichikus sugallata hatására – pont akkor bukkan fel az erdőben, amikor Paul el szeretné földelni a stopposa maradványait. A furulyás gyilkos üldözőbe veszi, de Marion ismerősei a közelben vadászgatnak, és a lánynak sikerül elérnie hozzájuk. Innentől fogva Marion Paul első számú célpontja, ám mivel rajta kívül nincs más szemtanú, és a zsákba csomagolt maradványok sem kerülnek elő a Paul által ásott gödörből, továbbra sem hisz neki senki...

vlcsnap-2022-10-04-15h09m59s545.png„Tútúúútútúútúúúúú...”

vlcsnap-2022-10-04-15h09m42s604.png„Nem akarlak megsérteni, öregem, de talán nem a zenélésnek kellene szentelned az idődet.”

vlcsnap-2022-10-04-15h09m28s402.png„Cikizni merted a furulyázásomat, te pondró?”

vlcsnap-2022-10-04-15h09m23s669.png„Hát akkor jó éjszakát...” 

1978-ban John Carpenter horror-alapműve, a Halloween műfajteremtőnek bizonyult, és a 80-as évekre szabadította a slasher horrorművek dömpingjét, amelynek eklatáns példája a Péntek 13. (és persze megannyi folytatása). A Halloween kasszasikerét követően vagy 10 évig abszolút mértékben jövedelmező befektetésnek számított olyan horrorfilmeket szponzorálni, amelyekben elmegyógyintézetből szökött gyilkos tartja rémületben a kis- vagy külvárosi lakosságot. 1980-ban egy rendhagyó producerpáros úgy határozott, hogy lehúzza a sokadik bőrt a témáról: Frank Avianca (művésznevén Frankie Sardo) egykori rock and roll énekes, a Fake Out című 1959-es „vidéki minisláger” előadója és Lenny Montana, a Colombo maffiózócsalád egykori verőembere és professzionális gyújtogatója dobta össze a megtakarításait a Blood Song (Véres dal) elkészítése végett. Avianca korábban is producerkedett már, például a Clay PiegonAgyaggalamb – című 1971-es akciófilm kapcsán, amelynek Telly Savalas (Kojak, Kelly hősei) volt a főszereplője. Montana szintén rendelkezett némi filmes tapasztalattal, ő játszotta ugyanis a Luca Brasi nevű bérgyilkost minden idők egyik leghíresebb filmjében, az 1972-es A keresztapában − a rendező (Francis Ford Coppola) akkor választotta ki, amikor testőrként elkísérte a forgatásra a Colombo família egyik szemlélődni vágyó tagját.

vlcsnap-2022-10-04-15h08m17s977.png„Nem találkozhatsz sem fiúkkal, sem a barátnőiddel, sem senkivel, Marion! Itthon maradsz, és írod a leckédet!”

vlcsnap-2022-10-04-15h07m20s642.png„Nem gondolod, hogy ez kissé túlzás, Frank?”

vlcsnap-2022-10-04-15h08m29s817.png„Felmegyek a szobámba, és addig bömböltetem a rádiót, amíg meg nem süketülsz, papa. Aztán meg vízióim lesznek, de azok titeket úgysem érdekelnek.”

Aviancáéknak egy olyan főszereplőre volt szükségük, akinek a neve becsábítja a nézőket a moziba, viszont jócskán túl van már a fénykorán, azaz a gázsija nem teszi majd ki a költségvetés 90%-át. A producerek választása végül Avianca pályatársára, Frankie Avalon táncdalénekesre esett, aki 1959 és 1962 között 31 dalával került fel az amerikai slágerlistára, amelyek közül két 1959-es (a Venus és a Why) listavezető lett. Avalon a Beatles tengerentúli sikereinek köszönhetően egy csapásra kiment a divatból énekesként, úgyhogy átnyergelt a habkönnyű tengerparti szörfös-romantikus filmekre, és ezek egyik legnagyobb sztárja lett Annette Funicello társaságában, akivel összesen hatot készített 1963 és 1966 között. Az 1970-es években, a hard és a soft rock előretörésével Avalon fellépéseinek már csak a kisebb lokálokban jutott hely, és bár 1978-ban emlékezeteset alakított a múltidéző Grease-ben Didi Conn nótás kedvű őrangyalaként, ekkoriban már csak afféle szirupos őskövületként tekintettek rá (bár a hangja cseppet sem kopott meg). Úgyhogy az előzmények ismeretében nyugodtan kijelenthetjük, hogy Avalonnak igencsak jól jött a Blood Song furulyás gyilkosaként kereshető tisztességes, bár a korábbi fellépti díjaihoz képest szerénynek mondható összeg.

vlcsnap-2022-10-04-15h11m28s900.png„De klassz nyaklánc! Köszönöm, Paul!”

vlcsnap-2022-10-04-15h11m02s332.png„Túúútúúútútúúútúúúú...”

vlcsnap-2022-10-04-15h11m10s973.png„Nem akarok hálátlannak tűnni, de nem hagynád abba szegény hangszer gyötrését?”

vlcsnap-2022-10-04-15h31m56s069.png„Mit értesz te a mágikus dallamokhoz, szuka? Ezért fővesztés jár...”

vlcsnap-2022-10-04-15h29m14s356.png„Íme!” 

Mariont, a paranormális víziókat átélő lábmerevítős lányt Donna Wilkes játszhatta el, aki két évvel később az Angel című rendhagyó exploitation dráma címszereplőjeként vált kultfigurává: Wilkes az előbb említett filmben egy sorozatgyilkos által üldözött középiskolás éltanulót formált meg, akiről kiderül, hogy árva, valamint az is, hogy iskolaidőn kívül prostituáltként szerez pénzt a lakbérre. Marion alkoholista papáját az egyik legjobb amerikai karakterszínész, Richard Jaeckel (Feküdj le velem, mielőtt megölnek! + Nemi erőszak az atombunkerben + A száguldó magánkopó és az autótolvaj) alakította, aki Tony Curtisszel együtt kezdte a pályát, és bár szintén jóképű volt, alacsony termete miatt elkerülték a főszerepek. Jaeckelt 1972-ben Oscar-díjra jelölték a legjobb férfi mellékszereplő kategóriájában az Olykor egy nagy ötlet című Ken Kesey-adaptációban nyújtott teljesítményéért. Marion mamáját Antoinette Bower (Az erőszak pokla + A szalagavató fantomja) játszotta, a rendezői feladatokat pedig a tévés munkákon edződött Alan J. Levi (Amikor Columbo rendőrnője elcsábította az apját) látta el. A keresztapa óta feltűnési viszketegségtől szenvedő Lenny Montana nem elégedett meg a produceri titulussal: Marion barátjának, Joeynak a hajóskapitány főnökét „osztotta magára”.

vlcsnap-2022-10-04-15h13m16s901.png„Ki szemeteli már megint tele az erdőnket?”

vlcsnap-2022-10-04-15h16m16s077.png„Ne legyen kíváncsi, kis hölgy, mert még a zsákomban végzi maga is.”

vlcsnap-2022-10-04-15h17m15s416.png„Joey! Egy darabolós gyilkos járja a városunkat!”

vlcsnap-2022-10-04-15h17m21s714.png„Ne bolondozz, Marion! Talán LSD-t szedsz újabban fájdalomcsillapítók helyett?”

vlcsnap-2022-10-04-15h18m43s930.png„Nem téved a barátnőd, Joey, de te csak nyugodtan kételkedj tovább...” 

A Blood Song-ot 1,2 millió dollárból készítették 22 nap alatt Oregon állambéli helyszíneken (Coos-öböl, Coquille és North Bend). 1980 novemberében ért véget a forgatás, a végterméket azonban csak 1982-ben mutatták be. Nem éppen világmegváltó, viszont kifejezetten szórakoztató slasherről van szó, amely nagyrészt Frankie Avalonnak köszönhetően működőképes, aki keményen megdolgozott a pénzéért: a bájgúnár énekes élvezettel őrültködött furulyás elmeháborodottként, viszont vitt annyi komolyságot a játékába, hogy ne váljon nevetségessé, sőt önparodisztikussá. Avalont körülbelül olyan érzés figyelni, mint ha a sok évvel ezelőtti Korda Gyuri bácsit látnánk hasonló szerepben: elképesztően kínos „égésre” számítunk, de meglepetten konstatáljuk, hogy nem is rossz a fickó pszichopata üzemmódban. Bár sok szempontból tipikusnak mondható, a Blood Song-ot a fináléjában látható 16 perces üldözés − amelynek során Avalon/Foley egy fűrészmalomban próbálja felkoncolni vagy kilapítani Mariont egy targoncával – különleges „bájjal” ajándékozza meg. Aki bukik a régi slasher filmekre, ezt e se hagyja ki.

vlcsnap-2022-10-04-15h24m55s283.png„Kész csoda, hogy még így is el tudok futni a gyilkos elől...”

vlcsnap-2022-10-04-15h23m21s447.png„Az... Még mindig nem térek magamhoz a megdöbbenéstől, pedig ideje lenne további áldozatok után néznem.” 

Ráadás:

avalon_funicello_24.jpgFrankie Avalon és Annette Funicello, a beach party filmek sztárjai

wilkes_schizoid.jpgDonna Wilkes 22 évesen a Schizoid című slasher filmben Klaus Kinski lányaként

brando_montana_24.jpgLenny Montana A keresztapa forgatásán az álindiai szexguruként is remek Marlon Brandóval...

vlcsnap-2022-10-04-15h27m19s331.png... és Skipper halászkapitányként a Blood Song-ban

Az utolsó szadomazo tangó Zagarolban (18+)

A kamionos, aki végighajtott a sztriptízbáron (18+)

Drakula női Erdélyben tvisztelnek (18+)

Az apa, aki felrobbantotta a feministákat (18+)

Amikor Columbo rendőrnője elcsábította az apjátt (18+)

A száguldó magánkopó és az autótolvaj (18+)

Nemi erőszak az atombunkerben (18+)

Feküdj le velem, mielőtt megölnek! (18+)

A ház, ahol nem hagynak sokáig életben (18+)

Vihartánc és rejtélyes gyilkosságok (18+)

A bejegyzés trackback címe:

https://retrokult.blog.hu/api/trackback/id/tr1517948462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása