Shannon Tweed (A legszexibb bosszúálló + Kéjsóvár luxusfeleség életveszélyben + A bombanő és az egyszemű hipnotizőr), a 80-as és 90-es évek kábeltévés amerikai erotikus thrillerjeinek legnagyobb sztárja, 1983-ban kapta első olyan filmszerepét, amelyhez meg kellett válnia a ruháitól. A Peter Markle (Gyilkos szem) által rendezett, Hot Dog című vérbő komédia nem a közismert gyorsételt zabáló hájpacnikról szól, hanem egy kaliforniai síverseny résztvevőiről és azok szexuális életéről (a hot dog kifejezés mellesleg nyaktörő mutatványokra vállalkozó síelőt is jelent). A Playboy-modellként „edződött” színésznőnek – aki immár a leghíresebb magyar származású rocksztár, a KISS kötelékébe tartozó Gene Simmons felesége – nem esett nehezére a pucérkodás, ám a manapság divatos (és borzalmas) intimitáskoordinátor híján arra kényszerült, hogy sajátos technikával ő maga koordinálja a főszereplő Patrick Houserrel (Veszélyeztetett faj) közös szexjelenetét.
Shannon Tweed vízben és védtelenül
FIGYELEM! Egyes illusztrációk meztelenséget ábrázolnak, emiatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóim kattintsanak a „TOVÁBB” linkre.
Shannonunk ekképp emlékezett vissza a Hot Dog forgatásának legkínosabb és egyben legmókásabb pillanataira Kiss And Tell című 2004-es memoárjában:
A Hot Dogban két szexi szőke lány versengett a főhős kegyeiért, akit Patrick Houser játszott: a Sylvia Fonda nevű érettebb csaj én voltam. Az, hogy le kellett vetkőznöm a kamerák előtt, nem jelentett gondot. Valójában a legtöbb színésznő szintén ugyanígy van ezzel, csak épp az nem mindegy nekik, milyen filmben mutatkoznak anyaszült meztelenül: B-kategóriásban nem szívesen teszik, ha viszont világklasszis rendező nagy költségvetésű művéről van szó, szó szerint egymást lökdösve tülekednek a ruhátlansággal járó szerepért. Én azonban nem vagyok sznob, és a Hot Dog pont jó alkalomnak kínálkozott arra, hogy tovább öregbítsem a hírnevemet – annál is inkább, mivel akkoriban nem kaptam ennél nívósabb felkérést. A forgatás zökkenőmentesen zajlott, igazi síbajnokok száguldottak le a lejtőkön helyettünk, a szexjelenetemben azonban nem helyettesített dublőr. Patrick kedves volt, de amint az ágyból átkerültünk a jakuzziba, önkéntelenül is majdnem áttolt minket a pornó műfajba, ugyanis akkora merevedése támadt tőlem, hogy a farka rendre előbukkant a vízből, és tönkretette az épp zajló felvételt. A direktor egyre idegesebb lett, végül félrehívott, és közölte, hogy rajtam múlik a film sorsa, meg kell oldanom valahogy ezt a fránya helyzetet. Igyekeztem úgy helyezkedni a jakuzziban, hogy kitakarjam Patrick izgatottságának egyértelmű jelét, ha meg nem sikerült, akkor a könyökömmel gyorsan visszanyomtam a víz alá az egyszemű szörnyet. A férfi színészek általában azt nyilatkozzák, hogy a filmforgatás annyira megterhelő tevékenység, hogy a színlelt szexjelenetek alatt sosem lesz merevedésük, de ez hazugság. Miattam még azoknak a partnereimnek is mindig rögvest felállt, akikkel egyébként szívből utáltuk egymást – szerencsére a legtöbbjük szerszámát ilyenkor egy speciális, testszínű védőrongy takarta, de vízben effélét nem használhattunk.
„És most mihez kezdünk, kisasszony?”
„Először összegyűrjük a lepedőt...”
„... aztán irány a jakuzzi.”
„Úgy helyezkedjünk, kedvesem, hogy ne lássa senki a póznádat.”
Shannon a Hot Dog forgatásán összejött az egyik stábtaggal, aminek szintén köszönhető egy elképesztő anekdota:
Akadt egy pasas a kamera mögött tevékenykedők között, aki levett a lábamról azzal, hogy pont úgy nézett ki, mint Burt Reynolds, azaz bajszos, szőrös, ultraférfias félisten volt. A forgatás végeztével egy időre összeköltöztünk Los Angelesben, ami azt jelentette, hogy kulcsot kapott a lakásomhoz. Egyik este arra értem haza, hogy a ruháimban pózol a tükör előtt a hálómban, és roppant elégedetten mustrálgatja magát. Közöltem vele, hogy Burt-hasonmásnak tökéletes, de nőnek piszok csúnya, viszont ekkor még nem szakítottam vele. Mint kiderült, a fickó teljesen heteroszexuális volt, de női cuccokban érezte jól magát. Többször elmentem vele a Queen Mary travibárba, ahol rá kellett döbbennem, hogy érdekes rajongótáborom van: megannyi pasas öltözött Shannon Tweednek, és néhányan közülük kijelentették, hogy én aztán biztos nem az igazi Shannon Tweed vagyok, hanem egy muki, akit az orvosai Tweed-szerűvé operáltak. Innentől fogva nem jártam többé a drágámmal travibárba, végül pedig egyáltalán nem jártam vele sehová. Az új pasim Joel Silver producer lett, akivel egyik este épp a földszinti lakásomban üldögéltünk, amikor egyszer csak hüppögés ütötte meg a fülünket az ablak túloldalán lévő bokorból, majd a kukkoló felvisított: „Remélem, most boldog vagy!” Ezután azt hallottuk, hogy a delikvens tűsarkú cipőben eltrappol. Kilestünk az ablakon: az én Burt Reynoldsom volt az, talpig női szerelésben. Joellel sem jártam sokáig, de azért néha manapság is összefutok vele rendezvényeken. Ahányszor meglát Gene-nel, mindig rám kacsint, és kappanhangon felvisít: „Remélem, most boldog vagy!” Még évtizedek elteltével is hatalmas poénnak gondolja, és sokadszorra is úgy élvezi, mintha életében először sütné el.
Shannon Tweed a Hot Dog síelő Sylvia Fondájaként. A 2 millió dollárból készült habkönnyű komédia 22 millió dollárnyi bevételt hozott, és ma már kultfilmnek számít
Shannon Tweed a Hot Dog reklámfotóján