Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ismerd meg a legjobb régi zsánerfilmeket!

RETROKULT

RETROKULT

Fekete Emanuelle Venezuelában

La mujer de la tierra caliente (1978)

2024. április 06. - Teakbois

A Férfi amerikai és olajmérnök, a cége pedig egyik egzotikus országban állomásoztatja a másik után. Legújabb ideiglenes lakhelye Venezuela, ahol azonban a texasi jóléthez szokott felesége, Monica, cseppet sem érzi jó magát: a klímától elfárad, az indián cselédeket lenézi, a napozása közben „betoppanó” leguánoktól pedig egyenesen idegrohamot kap, úgyhogy néhány hét elteltével antidepresszánsokkal tömi magát. A Férfi azzal javítana a párkapcsolatuk minőségén, hogy gyereket csinálna végre Monicának, aki azonban hallani sem akar arról, hogy a „vadonban” szüljön. Egy kajmánvadászattal egybekötött csónakázás végül tragikus változást hoz a Férfi életébe...

la_mujer_de_la_tierra_caliente_1978.pngFIGYELEM! Egyes illusztrációk meztelenséget ábrázolnak, emiatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóim kattintsanak a „TOVÁBB” linkre.

A Nő venezuelai félvér, egy szegény napszámos gyönyörű huszonéves lánya. Apja ama birtok intézőjének szánja őt hitvesül, ahol mindketten dolgoznak, a Nőnek azonban más tervei vannak: olyan életet akar élni, amilyet a néha szeme elé kerülő amerikai tévéreklámokban lát, ezért az első adandó alkalommal elszökik a nagyvárosba a birtok urával, Don Guillermóval, aki bevezeti a tehetős perverzek világába, ahol a dologtalan dúsgazdagok többek közt azzal múlatják az időt, hogy meztelenül lovaspólózó gráciáknak tapsolnak. A Nő végül faképnél hagyja Guillermót, és előbb egy remekül szeretkező New Age-guruval jön össze (aki azonban kirabolja a tantrikus élményük után), majd egy kezdetben gyengédnek tűnő féllábú gyümölcsárussal, de benne is csalódnia kell... Úgy hozza a sors, hogy a Férfi és a Nő (akiknek sosem tudjuk meg a nevét) egyazon lószállító utánfutóban húzza meg magát, ahol kiöntik egymásnak a szívüket... Vajon külön-külön folytatják ezt követően, vagy együtt?

01_25.png„Venezuela! Meglásd, Monica, itt aztán jól fogjuk érezni magunkat!”

02_24.png„Hogy ízlik a kajmánokkal teli iszapos víz, drágám?”

03_23.png„Valami azt súgja nekem, hogy a házasságunk válságba jutott, Monica. De azért dugni még jólesik veled...”

04_24.png„Hadd meséljek magának most én, kedves uram...”

06_24.png„Don Guillermótól tanultam meg értékelni a nagyvárosi élet apró örömeit.”

07_23.png„Annak viszont nem örültem, amikor a haverjait is mellém fektette.” 

José María Forqué spanyol filmrendező kezdetben politikai üzeneteket hordozó, ám közönségbarát művészfilmekkel vívta a ki a kritikusok és a közönség elismerését – az 1957-es Amanecer en Puerta Oscura (Napfelkelte a Fekete Kapunál) például egy bányászból lett bandita történetét meséli el, az 1958-as La noche y el alba (Az éjszaka és a hajnal) pedig a spanyol polgárháborút egy fotós nézőpontjából ábrázolja. Forqué később a vígjátékok felé fordult, de a bűnügyi filmek műfajában is kipróbálta magát. Nemzetközi hírnevét azonban nem komolyabb hangvételű műveinek vagy habkönnyű komédiáinak köszönheti, hanem az 1974-es No es nada, mamá, sólo un juego-nak (Semmi különös, mama, csak egy játék...), amelyben a popkulturális ikon David Hemmings (Nagyítás + Az ördög szeme + Nagyítás helyett nagy ivás és rock) egy olyan zakkant földesurat alakít, aki a birtokán Playboy-nyuszilánynak öltöztetett nőkre vadászik... a lőcse helyett puskával. Forqué állítólag nem bánta, hogy nem a mélyenszántóbb munkái kaptak nagyobb figyelmet: többször is a kedvenc saját filmjének nevezte az USA-ban Beyond Erotica (Az erotikán túl) címmel forgalmazott No es nada, mamá, sólo un juego-t, odahaza pedig Goya-életműdíjban részesült (a Goya az Oscar spanyol megfelelője). José María Forqué 1995-ben hunyt el: 72 éves volt, májrák végzett vele. Lánya, Verónica, minden idők egyik legkedveltebb spanyol színésznője; eddig összesen négy Goya-díjat nyert a legjobb női főszereplő kategóriában.

08_24.png„Az indiai tanokról hablatyoló fiatalember kielégített...”

09_25.png„De aztán még a ruháimat is elcsente.”

10_22.png„Oresztész, a gyümölcsárus szintén rokonszenvesnek tűnt.”

11_22.png„Eleinte nem zavart, hogy féllábú, mert a lényeghez nagyon értett.”

12_21.png„De amikor reggelente rám mordult, hogy húzzam fel a művégtagjára a zokniját, mert hamarosan nyitnia kell az üzletet, az végül eloszlatta az agyamra telepedett romantikus ködöt.” 

Noha két nagy zsánerfilmes sztár is játszik benne, az 1978-ban, spanyol-olasz koprodukcióként forgatott La mujer de la tierra caliente, vagyis A forró föld asszonya nem tartozik Forqué legismertebb művei közé. A csupán 77 perces, fülledt hangulatú párkapcsolati dráma Férfija a Retrokult-kedvenc Stuart Whitman (Füstölgő Magnum és tomboló düh + Naiv hippilány a kannibál házában + Gyilkos macskanő Egyiptomból), a Nő pedig nem más, mint Laura Gemser (Az élőhalottak erotikus éjszakáiFekete Éva, a legszebb kígyóbűvölő + Amikor Fekete Emanuelle apácának állt + Mussolini legromlottabb bombanői + A velencei karnevál buja szerelmeseiOrson Welles és az olasz erotika királynője), azaz Itália kedvenc „vetkőző dívája”, az egyetlen m betűvel írt nevű Fekete Emanuelle. A forró föld asszonya készítésekor 50 éves Whitman és 28 éves Gemser meglepően jó párost alkot a filmvásznon, és bár Gemser visszaemlékezése szerint Whitman elég erélyesen a tudtára adta, hogy a kamera látókörén kívül is szívesen enyelegne vele, a színésznő erre nem volt hajlandó, ugyanis boldog házasságban élt a férjével, Gabriele Tintivel, aki ekkor is a helyszínen tartózkodott: ő játszotta a léha Don Guillermót. A nyűgös Monicát a spanyol Pilar Velázquez (Véres fátyol Marialének), Monica legjobb barátnőjét, a Férfi főnökének feleségét, Angelát, pedig Paola Senatore formálta meg, aki megannyi olasz horror- és szexfilmben tette tiszteletét, valamint a nyílt pornográfia sem állt távol tőle. A forró föld asszonya szokatlan hangulatú, romantikus és pikáns dráma, amely néhány igen furcsa jelenetet is felvonultat. A Férfi által végigasszisztált kajmánvadászat pillanatai a Nő és a féllábú gyümölcsárus szeretkezésének képsoraival váltakoznak álomszerű módon (szegény hüllőt tényleg agyonlőtték a forgatáson), a film közepén pedig a lószállító utánfutót húzó autó sofőrpárosán kitör a komikusi láz, kabarétréfákba illő figurákká lényegülnek át, hogy aztán egy „mellékállásban” szajhaként ügyködő bolti eladónő fejenként 200 bolívarért – és kizárólag a takaró alatt − kiverje a lomposukat... Hogy ennek a pajzán mókázásnak mi keresnivalója van A forró föld asszonyában, azt csak a forgatókönyvet is jegyző Señor Forqué tudta, de sajnos már nem árulhatja el.

13_22.png„Hogy mire vágyom? Problémamentes, igazi férfira...”

14_22.png„Nos, problémám van épp elég, de ha megmutatom, mit tudok, talán kivételt tesz velem, kedves ismeretlen.”

15_22.png„200 bolívar lesz a végösszeg, uraim... Természetesen fejenként!” 

Ráadás:

A forró föld asszonyának érzéki muzsikáját Carlo Savina (Isten megbocsát, Klaus Kinski soha) szerezte

16_22.png

17_20.pngA film jelenleg megszerezhető változatából hiányzik Laura Gemser és egy anonim szőkeség leszbikus jelenete

MÉG TÖBB TEAKBOIS-FÉLE RETRO:

Futtass be és szeress belém! (18+)

Ne szórakozz az autószerelő szupercsajokkal! (18+)

A vámpír, aki be akarta fejezni a szobrát (18+)

Betablettázott kamionosok a lejtőn (18+)

A seriff és az áldozatszámláló gyilkos (18+)

A grófné, akit megkívánt a pszichológusa (18+)

Kleopátra erotikus álmai (18+)

Gátlásoldás bombanőkkel Tunéziában (18+)

Az élőhalottak erotikus éjszakái (18+)

Zsarubosszú a sztriptízbárban (18+)

Gioia halálosan szexi fotói (18+)

Emanuelle szexbosszúja (18+)

Mussolini legromlottabb bombanői (18+)

A velencei karnevál buja szerelmesei (18+)

Amikor Fekete Emanuelle apácának állt (18+)

Füstölgő Magnum és tomboló düh (18+)

Fekete Éva, a legszebb kígyóbűvölő (18+)

Őrülten szexi éjszakák Amanda Learrel (18+)

Az ördög nászéjszakája (18+)

Orson Welles és az olasz erotika királynője (18+)

Repülj és szexelj! (18+)

A szőke ciklon, aki talán nem is létezik (18+)

Naiv hippilány a kannibál házában (18+)

Gyilkos macskanő Egyiptomból (18+)

A bejegyzés trackback címe:

https://retrokult.blog.hu/api/trackback/id/tr4518092622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2023.04.03. 09:31:27

Hát igen, minden művészfilmesnek jót tett, legalábbis a kereskedelmi siker szempontjából, ha átváltott az erotikára, ahogyan tette a lengyel Walerian Borowczyk az Erkölcstelen mesékkel vagy a magyar Jancsó Miklós a Magánbűnök, közerkölcsökkel. Igaz, ennek ára is volt, mert mindketten kiestek az őket addig sztároló nyugati kritikusok kegyeiből.

Boróról először azt hitték, az Erkölcstelen mesék csak egy ballépés, a szocializmus erkölcsi-művészi korlátjaitól megszabadult alkotó féktelen elmerülése a dekadens Nyugat erkölcsi fertőjében. Aztán jött A bestia, és kiderült, hogy Boro remekül érzi magát az erkölcsi fertőben, s onnantól kezdve minden volt a kritikusok szemében, csak tehetséges rendező nem.

Jancsó se járt jobban. Nem tudhatjuk, hogy tényleg csak egyszeri kalandnak szánta-e a Magánbűnök...-et, vagy pedig isztában volt azzal, hogy haza kell térnie, és itthon esélye sincs hasonlóan merész filmet forgatni.

Laura Gemser t mindig öröm látni, Verónica Forquéről pedig jegyezzük meg, hogy több Almodóvar-filmben is játszott, sőt ő volt az egyik kedvencem, a Kika főszereplője.

Amíg nem láttam a Joe D'Amato-féle Caligulában, ahol lényegében karóba húzzák, addig Gemser asszony férje, Gabriele Tinti gyerekkorom egyik kedvencéből, az Omar Sharif-féle A rejtelmes szigetből volt ismerős. Meglepve értesültem arról, miután a világhálónak köszönhetően nagyobb rálátást nyertem a filmvilágra, hogy munkásságában egyáltalán nem a Verne-féle filmek domináltak. :)

gigabursch 2023.04.04. 13:55:06

Vajon mennyit ért 200 bolivar akkor és ma?

Gerberus 2024.04.07. 07:11:55

Laura Gemser nagyon imádnivaló hölgy volt ekkoriban; hogy most mi a helyzet vele azt nem tudom, de nem csodálom, hogy Kirby, a parancsnok, avagy a "Tigriskölyök" is lovagiasan felajánlotta segítségét neki a Bűnvadászokban. :)

Gerberus 2024.04.07. 07:11:56

@gigabursch: Akkor biztos többet, mint ma, amikor akkora hiperinflációs szakadékokba zuhant az ország banánköztársaság-jellege miatt, hogy 2008-ban, aztán pedig 2018-ban is új fajta bolivarokat adtak ki - mondanom sem kell ettől sem vált Latin-Amerika Svájcává: egy pár éve már egymilliós címletű bankjegyet is bevezettek, ami akkori értéken így is csak 0,53 amerikai centet ért! :)

Teakbois · retrokult.blog.hu 2024.04.07. 07:19:14

@Gerberus:

Laura Gemser a férje, Gabriele Tinti halála óta kerüli a nyilvánosságot. 2016-ban mutatták be a Tintiről szóló dokumentumfilmet, ennek az előzetesében az akkor 66 éves Gemser is látható pár másodpercig (1:14-től): www.youtube.com/watch?v=qbMXeIWEb2A

Gerberus 2024.04.07. 09:21:14

@Teakbois: Láttam, kedves idős néni lett belőle. Szerepelhetne megint együtt Terence Hillel. :)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2024.04.09. 21:39:34

Laura Gemser nekem már egy beteljesületlen szerelem marad, és még idősen is szép. Játszott ő már mindenféle nációt, a félvér venezuelai nekem még új, de igazság szerint belemagyarázhatónak látszik.
süti beállítások módosítása