Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ismerd meg a legjobb régi zsánerfilmeket!

RETROKULT

RETROKULT

A Bee Gees és a kéjsóvár öngyilkosok

Mes nuits avec... Alice, Pénélope, Arnold, Maud et Richard / Kinky Ladies Of Bourbon Street (1976)

2024. március 08. - Teakbois

1976 Párizsában három kéjsóvár nő öngyilkosságot kísérel meg, de mindannyian kudarcot vallanak. Charlene, a légiutas-kísérő az ugandai diktátort, Idi Amint (értsd: az őt játszó színészt) boldogítja annak mosdójában, de miután Amin felesége rájuk nyit, elveszti az állását. Charlene a gázsütőjével próbál véget vetni bánatában az életének, de elbaltázza... Alice, a szobalány az őt alkalmazó hotel egyik vendégével kerül túl szoros kapcsolatba munkaidőben, úgyhogy kirúgják... Vízbe ölné magát, de neki sem jön össze. Pénélopét, a Jane Birkin-hangú énekesnőt a menedzsere fűnek-fának kölcsönadja egy menetre, hátha az illetők előmozdítják a protezsáltja karrierjét. Pénelopé besokall, és tablettákkal szenderülne jobblétre, de elhibázza...

the_kinky_ladies_of_bourbon_streets_1976.jpgFIGYELEM! Egyes illusztrációk női meztelenséget ábrázolnak, emiatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóim kattintsanak a „TOVÁBB” linkre.

A három lábadozó gráciát egy Maud nevű titokzatos nő keresi fel a kórházban, és „visszautasíthatatlan” ajánlatot tesz nekik: tartsanak vele a vidéki kastélyába, ahol különféle szexuális tevékenységek révén csinálhatják ki magukat, immár végérvényesen. Jó néhány orgiát követően Charlene-t Maud sofőrje keféli halálra, Alice egy dinamitrúddal maszturbálva robban át a túlvilágra, Pénélope pedig egy kukásautó személyzetének orális kényeztetése közben megfullad a szemetesek által a szájába zúdított... tessék nyugodtan kitalálni, mitől...

01_18.png„Gyerünk, Idi, tiéd a didi!”

02_17.png„Akkor nem is pirítóst kért reggelire, hanem engem, Monsieur?”

03_16.png„Gyorsabban dugjatok a keverőpulton! Mindjárt jön Elton a pereputtyával, és nem szereti, ha megváratjuk!”

04_16.png„Hahó, öngyilkosjelöltek! Ki akar kimúlni a kastélyomban?”

05_17.png„Szó szerint fasza kéglije van Maudnak, ugye, lányok?”

06_15.png„Na, semmiféle reakciót nem vált ki a poénom?”

07_15.png„Ja, hogy ti már oda sem figyeltek rám!” 

A polgárpukkasztó hajlamú francia direktor, Claude Mulot (Francia szexszimbólum San Franciscóban) 1976-ban rukkolt elő Mes nuits avec... Alice, Pénélope, Arnold, Maud et Richard (Éjszakáim Alica-szal, Pénélopéval, Arnolddal, Mauddal és Richarddal) című munkájával, amely eredetileg A nagy baszásként (La grande baise) került volna országszerte a pornómozikba, ugyanis nem más ihlette, mint Marco Ferreri klasszikusa, A nagy zabálás. Hogy a Frédéric Lansac álnéven ügyködő Mulot végül miért döntött a sokkal hosszabb és egyáltalán nem figyelemfelkeltő másik cím mellett, arra nem tudom a választ (érdemes megemlíteni, hogy az IMDb filmes adatbázis tévesen a rendezőasszisztenst, Didier Philippe-Gérard-ot nevezi meg direktorként). Mindenesetre Mulot nem éppen a csupán „felszínes szórakozásra” vágyó nézőket (vagy inkább kukkolókat) kívánta megszólítani eme opusszal, hanem az egzisztencialista szimbolizmusra nyitott diplomás önkielégítőket is, aminek ékes bizonyítéka, hogy a film olyan jelenettel kezdődik és zárul, amelyben a Maudot alakító dán Trixie Heinen barátnői sírjainál maszturbál (először fiatalon, aztán élemedett korúvá maszkírozva), miközben megannyi temetői szellem egyre erősödő nyögdécselése hallatszik. A vágói feladatokat egyébként egy szintén jelentős pornórendező, Gérard Kikoïne (Anthony Perkins: Bombanők gyilkosa Budapesten) vállalta magára, a film pedig jókora bevételt termelt az USA-ban is, ahol A Bourbon utca kéjsóvár hölgyei (Kinky Ladies Of Bourbon Street) címmel vetítették a rossz hírű külvárosi mozik.

08_15.png„A rendező azt mondta, jó sokáig hurcolásszam ezt a virágot a kamera előtt, mert az úgy nagyon művészi lesz.”

09_16.png„És azt is mondta, hogy ezzel a filmmel kirobbanó sikert fogok aratni.”

10_14.png„Lássuk, miből élünk, fiúk!”

11_15.png„Oda nézzetek, micsoda nőt dobott ki nekünk valaki!”

12_14.png„Tényleg igaz a mondás, hogy szemét közt is lehet kincset találni.”

13_15.pngMiközben Maud a kastélyban szendereg...

14_15.png... a hálótársa odakint futkos lenge ruhában, mert az is nagyon művészi tud lenni 

A Bourbon utca kéjsóvár hölgyeit a franciaországi Val d’Oise régióban és Párizstól 30 km-re található Hérouville-kastélyban forgatták, amely a 18. században épült, az 1970-es években viszont már nem arisztokraták lakták, hanem a korszak egyik legjobban felszerelt hangstúdiója üzemelt a falai közt, méghozzá meglehetősen illusztris bérlők kedvéért: olyanok vették fel a dalaikat itt, mint Elton John, David Bowie, a Canned Heat, Rick Wakeman, Iggy Pop, a Jethro Tull, a Fleetwood Mac és a Bee Gees. A Bee Gees 1977-ben a Hérouville kastélyban rögzítette a Szombat esti láz című sikerfilm soundtrackjén díszelgő dalcsokrát, amelynek szerves részét képezi három a legnagyobb slágereik közül: a How Deep Is Your Love, a Night Fever és a Stayin’ Alive. A Gibb testvérek mindhármat azon a lépcsősoron heverészve és üldögélve komponálták, amely Mulot nyomasztó módon szatirikus pornófilmjében is felbukkan. A Bee Gees történetét taglaló, 2001-ben kiadott The Bee Gees − Tales Of The Brothers Gibb című kötethez készült interjújában Robin Gibb azt nyilatkozta, hogy tisztában voltak a hely „pornós vonatkozásaival”, és még azt is bevallotta, hogy évtizedekkel később ő maga is látta A Bourbon utca kéjsóvár hölgyeit, amikor egyik éjszaka a tévéje távirányítójának nyomkodása közben pornócsatornára „tévedt”. Természetesen azonnal felismerte „a Night Fever lépcsőit”... Remélem, e cikkem hatására már nem csak John Travolta híres táncmozdulatai fognak eszébe jutni az olvasóimnak, ha felcsendül a jelenlétükben a Szombat esti láz valamelyik Bee Gees-dala, hanem A Bourbon utca kéjsóvár hölgyei is.

bee_gees_1977.jpgA Bee Gees 1977-ben

15_15.png

16_15.pngA lépcső, amelyen a Stayin’ Alive született 

17_14.png„Annyira hiányoztok, lányok! Amikor kijövök hozzátok a temetőbe, mindig könnybe lábad a pi... a szemem.”

herouville.jpgA kastély napjainkban

Ráadás:

A szóban forgó három Bee Gees-örökzöld.

MÉG TÖBB TEAKBOIS-FÉLE RETRO:

Amikor Leslie Nielsenre ráomlott a barlang (18+)

A motoros banditák, akik megvédték a hippiket (18+)

Kastélyt örököltünk a sátántól! (18+)

Meat Loaf és John Parr, a rock and roll zsoldosai (18+)

Joy és Joan bangkoki szextúrája (18+)

A kastély halálosztó bombanői (18+)

Szemüveges bombanő puskával (18+)

A rendelt legény és a kastély kéjsóvár úrnője (18+)

Michel és Janine, a kéjenc eltévelyedettek (18+)

Nathalie Delon: Francia szexszimbólum San Franciscóban (18+)

Belmondo, a hűtlen doki (18+)

A bejegyzés trackback címe:

https://retrokult.blog.hu/api/trackback/id/tr9718053346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2023.02.22. 08:59:35

A pornófilmeket hajlamosak vagyunk egyetlen mozdulattal lesöpörni az asztalról, mondván, hogy alantas ösztönöket elégítenek ki, lealacsonyítják a nőket és a férfiakat, a szereplőket és a nézőket, bár akik személyesen ismernek engem, azok egyáltalán nem tartanak alacsonynak. :)

Kétségtelen, hogy a pornófilmekben különösen feltűnő a mennyiség dominanciája a minőség rovására, de azért ennek a műfajnak is megvoltak a maga tehetséges alkotói és szereplői, akik közül néhányan színészként sem voltak kifejezetten tehetségtelenek. A műfaj hős- és virágkora a hetvenes évek első felében volt, és bár az amerikai klasszikusokról legalább hírből hallottunk már (Mély torok, Az ördög Miss Jonesban, A zöld ajtó mögött stb.), az európai pornókról kevesebbet tudunk. A műfaj főleg Franciaországban virágzott, és talán nem tévedek, ha úgy gondolom, ebben a történelmi múlt is szerepet játszott: a francia történelem jó néhány kiválósága pornósztárként is megállta volna helyét.

Franciaországban a magas művészet és a pornó szinte kéz a kézben járnak. Nem véletlen, hogy a hetvenes évek óta főleg a francia művészfilmesek azok, akik a filmjeiket szívesen tűzdelik meg hardcore betétekkel: elég csak Catherine Breillat vagy Gaspar Noé ténykedésére gondolni. Olvashatjuk a cikkben, hogy az opusz A nagy zabálásra hajazott, melynek szereplői szerelmi élvezetek közepette zabálták halálra magukat. Még nagyobb fricska volt azonban az újabb címválasztás, a Mes nuits avec... Alice, Pénélope, Arnold, Maud et Richard (Éjszakáim Alica-szal, Pénélopéval, Arnolddal, Mauddal és Richarddal). Ez ugyanis egyértelmű utalás a jeles francia moralista filmrendező, Éric Rohmer Ma nuit chez Maud (Éjszakám Maudnál) című filmklasszikusára.

Rohmer a francia új hullám nagy alakja volt, Godard és Truffaut egyenrangú társa, bár hazánkban nem lett akkora kultusza, mint kollégáinak. Híres, hatrészes filmciklusa, a Contes moraux (Erkölcsös mesék) ihlette Walerian Borowczyk hírhedt botrányfilmje, a Contes immoraux (Erkölcstelen mesék) címét. Igaz, ez a párhuzam kicsit értelmét vesztette, amikor terjedelmi-cenzurális okokból Boro az eredetileg szintén hat történetből álló filmjéből kettőt kivágott: az Egy különleges gyűjteményt önálló kisfilmként forgalmazták, A bestia köré pedig egy szintén nagy botrányt kiváltott játékfilmet körített, amelyet a MovieCopson egyszer majd részletesen bemutatok.

Szóval köszönöm a cikket, örülök, hogy Idi Amin Dada didijeiről is bővülhetnek az ismereteim. És a Bee Gees tagjai közül épp Robin vallotta be, hogy látta ezt az opuszt! Az a Robin Gibb, aki egy időben Zalatnay Saroltával kavart, akinek a Vörös ágyasok című könyvéről (és a többiről) nem könnyű eldönteni, hogy önéletrajzi mű-e, vagy a sci-fi kategória. :)

gigabursch 2023.02.22. 11:01:25

Ilyenkor úgy az ember szeretné megértené a producerek lelki világát, hogy erre hogy tudtak pénzt adni...
Persze ettől még az esztétikum az esztétikum marad...

Teakbois · retrokult.blog.hu 2023.02.22. 14:21:20

@gigabursch:

Nemrég két dokumentumfilmet is láttam, amelyben a 70-es, 80-as évek francia pornósztárjai nyilatkoztak, többek között olyanok, akik ebben a filmben is „megfordultak”. Ha nagyon leegyszerűsítve akarom tálalni a dolgot, azt mondom, hogy a franciák nem elsősorban könnyű pénzkereseti lehetőséggel kecsegtetőnek tekintették a műfajt, hanem az a fajta hevület „sodorta” bele őket, amely a 18. század végén a Bastille ostromát is előidézte. Míg az amerikai retro pornósok szinte kezdettől fogva a saját szexmániájukat és a számláik kifizetésének szükségességét nevezték meg fő mozgatórugóként, addig francia kollégáik majdnem mindig arra hivatkoztak, hogy a vaskalapos nyárspolgároknak szándékoztak fityiszt mutatni a filmjeikkel (az említett francia színészek közül többen politikailag is aktív egyének voltak).

Teakbois · retrokult.blog.hu 2023.02.22. 14:23:11

@Field64:

Köszi a tartalmas megnyilatkozást! Ezek szerint szegény Rohmer is részesült ama fityiszből, amelyre gigaburschnak adott válaszomban utaltam. :)
süti beállítások módosítása