Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ismerd meg a legjobb régi zsánerfilmeket!

RETROKULT

RETROKULT

Szent Johanna, a szexi gonosz mostoha

La corrupción de Chris Miller / The Corruption Of Chris Miller (1973)

2024. január 22. - Teakbois

Egy hegyvidéki spanyol falucskában egy unatkozó gazdag háziasszony épp kitenni készül a csavargó szűrét, akit szeretőjéül fogadott a férje távollétében. A fickó azzal próbálja meglágyítani a hölgy szívét, hogy Chaplin-maszkot és -ruházatot öltve utánozza a némafilmek sztárját, azonban a mókázási kísérlete nem arat sikert, úgyhogy inkább szíven döfi az asszonyt egy ollóval. A gyilkos ezt követően eldobja a maszkját, esőkabátot ölt, és – anélkül, hogy a nézők megpillanthatnák a valódi arcát − olajra lép. A következő jelenetben jóvágású, rockénekes külsejű brit vándorlegény száll le esőkabátban a vonatról egy cantabriai állomáson. A Barney Webster nevű fiatalember úgy dönt, nem fog panzióbéli szobára költeni, inkább Millerék istállójában húzza meg magát, amíg eláll a szakadó eső: itt talál rá reggel a csinos és nagyon amerikai Ruth Miller, aki mostohalányával, Chrisszel él egy – meglehetősen drága – fedél alatt.

the_corruption_of_chris_miller_1973.jpgFIGYELEM! Egyes illusztrációk meztelenséget ábrázolnak, emiatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóim kattintsanak a „TOVÁBB” linkre.

Mint kiderül, Miller úr nem csupán Ruthot hagyta faképnél, hanem a lányát is, akit szörnyű trauma ért kamaszkorában: egy gorillára hasonlító súlyemelő megerőszakolta az iskolai tornaterem zuhanyzójában, és Chris azóta mindig furcsán viselkedik, ha elered az eső – elborul az agya, kést ragad, és „halálra döfködi” vele az ágyneműjét. Christ nemrég engedték haza az elmegyógyintézetből, ám a mostohaanyjának esze ágában sincs időt hagyni számára a teljes felépülésre: Ruth Christ hibáztatja azért, hogy az apja már nem él velük, ezért bosszúból afféle De Sade-i mentorként oly módon akarja tönkretenni a lányt, hogy lezülleszti és romlásba taszítja. Bár sosem válik egyértelművé, több arra mutató jelet is kapunk, hogy Ruth és Chris nem csupán lakó-, de ágyastársai is egymásnak.

01_13.png„Na, hogy tetszik a Chaplin-szerelésem, drágám?”

02_12.png„Folyton csak azokat a röhejes némafilmeket nézed ahelyett, hogy velem foglalkoznál: nem csoda, hogy begolyóztál. Takarodj innét, és ne is álmodozz végkielégítésről!”

03_11.png„Ahogy gondolod, drágám... A kalapomat mindenesetre itt hagyom neked búcsúajándékként.” 

Barney, akibe szorult némi barbár sárm, hamar az ujja köré csavarja a fiatal pasikra bukó Ruthot, és botcsinálta mindenesként munkába áll a Miller-birtokon. Miután a ház úrnőjét elcsábította, Barney Christ is elkezdi magához édesgetni, Ruthnak pedig ez cseppet sincs ellenére, elvégre arra törekszik, hogy a félénk lányból minden férfival összefekvő nőszemélyt faragjon. Barney egy esős éjszakán szemtanúja lesz annak, ahogy Chris kivetkőzik önmagából, Ruth pedig szélsőségesen reagál a történtekre: puskát fog Barneyra, kijelenti, hogy a férfi felelős Chris legújabb rohamáért, és megparancsolja neki, hogy azonnal szedje a sátorfáját. Másnap reggel Ruth és Chris arról értesül a tévéből, hogy a szomszédjaikat − egy kétgyermekes családot, valamit a lánygyermek barátját − valaki lemészárolta egy sarlóval. A két nő rögtön az elzavart Barneyra gyanakszik. De vajon igazuk van-e? Barney aznap este visszatér a birtokra, és ezzel olyan események veszik kezdetüket, amelyek miatt az egészségtelen szimbiózisban élő Ruth és Chris élete tragikus fordulatot vesz...

04_11.png„Lássuk, akad-e errefelé munka egy kanos vándorlegénynek.”

05_12.png„Puccos egy kalyibában laknak Millerék...”

06_10.png„Két nő, akit felőröl lelkileg az összezártság...”

07_10.png„Már azt sem tudják, mivel foglalják el magukat...”

08_10.png„Akkora férfihiányban szenvednek, hogy a végén még egymásra fanyalodnak...”

09_11.png„Takaros egy villában laknak, Mrs. Miller... Szívesen basznék el én is itt némi időt.”

10_9.png„Mit mondott, Mr. Webster??? Hát efféle szókincsre tett szert a Webster-szótárból??? 

Juan Antonio Bardem (1922. június 2. – 2002. október 30.) a spanyol filmgyártás egyik legmeghatározóbb alakja, aki humanista társadalomkritikát megfogalmazó realista művészfilmjeivel (Komédiások + A biciklista halála + Főutca) vált a Francisco Franco tábornok jobboldali diktatúrája alatt senyvedő baloldali érzelmű értelmiség bálványozott tagjává: a nézeteiért még börtönbe vonulni is hajlandó volt, ahonnan azonban a nemzetközi felháborodás hatására hamar kiengedték. Bardem – aki mellesleg a neves színész, Javier Bardem (Nem vénnek való vidék) nagybátyja volt − komolyabb hangvételű direktori munkáival rendszeresen szép sikereket ért el az évente megrendezett Moszkvai Filmfesztiválon, ezeknek azonban egyike sem vált olyan népszerűvé szerte a világon, mint a Rejtelmes sziget című Jules Verne-regény általa forgatott 1973-as adaptációja Omar Shariffal (A betörés + Mackenna aranya) a főszerepben. A bardemi életmű leginkább „kakukktojás” darabja mégsem az előbb említett családbarát kalandfilm, hanem egy fülledt hangulatú és nyomasztóan perverz hispán giallo & slasher hibrid, a szintén 1973-as La corrupción de Chris Miller / The Corruption Of Chris Miller (Chris Miller lezüllesztése).

11_10.png„Elvagyok a fűvel, amíg...”

12_9.png„Ruth a bokros teendőit intézi...”

13_10.png„... Chris pedig szintén szorgoskodik.”

14_10.png„Ha meg pihenni támad kedvem, először a ház űrnőjével ejtőzöm...”

15_10.png„... aztán az úrnő mostohalányával is.” 

A lehető legromlottabb hangulatot árasztó szexi olasz bűnügyi mesék (Mindenre kapható modellek életveszélyben + Ne szexelj az etruszk sírban! + társaik) mintájára készült Chris Miller lezüllesztésének két tragikus sorsú hősnőjét két tragikus sorsú színésznő formálta meg. A manipuláció terén jeleskedő Ruth Millert a szőke amerikai szexszimbólum, Jean Seberg (1938. november 13. – 1979. augusztus 30.) játszotta, akinek olyan klasszikus filmek fűződnek a nevéhez, mint az Otto Preminger-féle 1957-es Szent Johanna, amelyben a címszereplőt alakította, vagy a nőcsábász orvosként is remek Jean-Paul Belmondóval készített Kifulladásig 1960-ból. Akárcsak Bardem, Seberg is rokonszenvezett a baloldali mozgalmakkal, azonban ő még a rendezőnél is veszélyesebb vizekre merészkedett: mivel bizalmas kapcsolatot ápolt a Fekete Párducok nevű, a terrorizmussal is kacérkodó afroamerikai polgárjogi szervezettel, az FBI figyeltetni kezdte, ami a mentális egészségét és a karrierjét egyaránt tönkretette. 1979-ben állítólag öngyilkosságot követett el azáltal, hogy nagy mennyiségű alkoholt és kábítószert fogyasztott − holttestét párizsi lakásától távol, a saját autója hátsó ülésén találták meg napokkal a halála után. Egyesek szerint Seberget valójában az FBI ölette meg, mások úgy vélik, algériai származású utolsó szeretője, a mozgalmár Ahmed Hasni végzett vele, aki később pénzzé tette a halott színésznő értéktárgyait, majd ismeretlen helyre távozott. Jean Seberg 1966-ban egy teljes hetet töltött Magyarországon regényíró férje, a francia Romain Gary (Előttem az élet) társaságában, akivel a Kulturális Kapcsolatok Intézetének meghívására látogatott el hozzánk. Seberg élete utolsó éveiben folyamatosan anyagi gondokkal küzdött, és a Chris Miller lezüllesztésének főszerepét is kizárólag a számlái kifizetése végett vállalta el.

16_10.png„Daily Mirror? Színvonalasabb olvasmányt nem találtál magadnak, Barney?”

17_9.png„Kezd unalmassá válni az élet a birtokon; gondoltam, megnézem, keresnek-e magányos hölgyek apróhirdetéssel jóképű mindenest.”

18_7.png„A szerénységeddel ejtetted rabul a szívemet, Barney, nem tagadom...”

20_8.png„Gyanúsan sok szomszédunk halt meg, mióta betetted ide a lábadat. Nem vagy te kissé sorozatgyilkos, kedvesem?”

19_9.png„Én??? Kikérem magamnak a feltételezést! Titeket sem halálra keféllek, csak félholtra.” 

A romlásba vitt Chris Millert az 1948. február 4-én született Marisol, a 60-as és 70-es évek közkedvelt spanyol popénekesnője és filmsztárja játszotta, aki kisgyerekként kezdte a pályafutását, kamaszkorára pedig már nem csak hazájában, de Dél-Amerikában is milliók rajongtak érte. Marisol (akinek igazi neve Josefa Flores González) 11 éves volt, amikor tejhatalmú menedzsere és producere, Manuel J. Goyanes a saját villájába költöztette, majd – az énekes-színésznő állítása szerint – arra kényszerítette, hogy befolyásos üzletemberek és politikusok előtt mutatkozzon meztelenül elit összejöveteleken. Marisol 1969-ben hozzáment a menedzsere fiához, Carlos Goyanes Perojóhoz, akitől 1972-ben elvált. A Chris Miller lezüllesztése volt az első olyan film, amelyet Marisol a Goyanesektől való megszabadulása után készített, és igencsak nyugtalanító színezetet ad neki ama tény, hogy több szempontból is párhuzamba állítható a színésznő valódi sorsával (megaláztatások, kiszolgáltatottság egy idősebb illetőnek, traumatizáló molesztálás). Noha az 1980-as évek közepe óta visszavonultan élő Marisol a 2010-es évek végén a Me Too mozgalom egyik legismertebb spanyol figurája lett, mindenképp meg kell említeni, hogy a sztár nem 30-40-50 évvel az állítólagos események után fogalmazott meg vádakat, hanem már 1972-ben is nyíltan beszélt az őt ért sérelmekről.

21_7.png„Egy esőkabátos pali ólálkodik a házunk körül!” A lemészárolt család fiúgyermekét a rendező fia, Miguel Bardem alakítja, aki felcseperedvén maga is a direktori pályát választotta

22_5.png„Perverz gonosztevő szedi áldozatait álmos kis falucskánkban, de előbb-utóbb elkapjuk.”

23_5.png„Hajrá! Már nem Chaplinként ugrándozom, hanem esőköpenyben járom a környéket.” 

Barney Webstert, a titokzatoskodó csavargót a brit Barry Stokes alakította, aki jóképűsége és tehetsége ellenére sem futott be különösebben. Érdekes módon a másik legfontosabb filmszerepe egy igencsak hasonló alkotáshoz köthető: a Prey (Préda) című 1977-es sci-fi horrorban szintén két egyazon háztartásban élő vidéki nőre tukmálja rá magát gyanakvást keltő vándorként (a hölgyek ezúttal egyértelműen leszbikus párt alkotnak). Aki szeretné megnézni az egyik legjobb spanyol thrillert, amelyet a Vatikán által tiltólistára helyezett hispán direktorgéniusz, Jess Franco (Szenvedélyek szexmágikus viharában) is a kedvencei közé sorolt, az máris kezdje el keresgélni a Chris Miller lezüllesztését.

Ráadás:

marisol_24.jpg Marisol 28 évesen, immár menedzseri felügyelet nélkül vetkőzött le egy férfimagazinnak

MÉG TÖBB TEAKBOIS-FÉLE RETRO:

Kleopátra erotikus álmai (18+)

A brit Marilyn Monroe és az afrikai bálvány (18+)

A seriff és az áldozatszámláló gyilkos (18+)

A farkasember, a jeti és a meztelen boszorkány (18+)

Bikinis vámpírnők a szafariparkban (18+)

A rettenetes szexi vámpír (18+)

Fekete Emanuelle Venezuelában (18+)

Fiona, a sátán kéjsóvár papnője (18+)

Csúcsdísz lett a botrányhős Jézusból (18+)

Az ügyvéd, a prosti és a bosszúállók (18+)

A Playboy-modell és a szemtanú (18+)

Szenvedélyek szexmágikus viharában (18+)

Magyarölő spanyol farkasember Japánban (18+)

Aranyozott vuduasszony, kigyúrt spanyol fakír (18+)

A dőzsölő elit utolsó orgiája (18+)

Ne szexelj az etruszk sírban! (18+)

A bejegyzés trackback címe:

https://retrokult.blog.hu/api/trackback/id/tr7318029888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2023.01.20. 08:02:29

Ígéretes mű, az ember nem is gondolná, hogy a művészfilmesként elkönyvelt Bardem mikre adta a fejét a Verne-regény után! :)

Hamarosan én is belevágok a spanyol filmművészet feltérképezésébe az Almodóvar – Bigas Luna – Carlos Saura-vonulat mentén, és persze Javier Bardem se fog kimaradni, ahogyan Antonio Banderas sem.
süti beállítások módosítása