Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ismerd meg a legjobb régi zsánerfilmeket!

RETROKULT

RETROKULT

Az ügyvéd, a prosti és a bosszúállók

Gli occhi freddi della paura / Cold Eyes Of Fear (1971)

2022. december 03. - Teakbois

Egy gazfickó meglep egy csinos szőkeséget a hálószobájában, és rugós késsel fenyegetőzve szexre kényszeríti. Mialatt az erőszaktevő egyre közelebb kerül az orgazmushoz, az áldozata megkaparintja a kést, és hátba döfi vele. Ekkor kigyúlnak a fények, és rájövünk, hogy egy londoni éjszakai lokálban vagyunk, ahol efféle előadásokkal szórakoztatják a tizennyolc éven felüliekből álló közönséget. Peter Bedellnek, a playboyi életvitelt folytató ügyvédnek is ez a törzshelye, és a showműsor végeztével újabb leendő ágyastársat cserkész be: Annát, a szemrevaló olasz prostituáltat.

gli_occhi_freddi_della_paura_1971.jpgFIGYELEM! Egyes illusztrációk meztelenséget ábrázolnak, emiatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóim kattintsanak a „TOVÁBB” linkre.

Peter az alkalmi partnereit rendre bíró nagybátyja elegáns villájában teszi magáévá: jelenleg ugyanis nála lakik, az öregúr pedig munkamániás, és csak hajnaltájban képes hazaindulni a bíróságról, ahol a tárgyalások után aktákat olvasgat órákon át. Ezúttal azonban Peter képtelen a tettek mezejére lépni, mivel majdnem orra bukik az inas holttestében, és hamarosan a derék cseléd gyilkosa is felbukkan: Quill az, aki nemrég szabadult a sittről, és meglehetősen ideges természetű. Amikor a bíró hazatelefonál Peternek és közli vele, hogy nemsokára átküld egy rendőrt egy fontos iratköteggel, az unokaöccs nem tudja elmondani neki, miféle slamasztikába került, ugyanis Quill pisztolyt szegez a fejének, amíg le nem rakja a telefonkagylót. Amikor becsönget az ígért rendőrt, Peter azt hiszi, végre akad valaki, akivel ártalmatlaníthatja Quillt, de hatalmasat csalódik: az egyenruhát nem más viseli, mint Arthur Welt, Quill egykori cellatársa, akit Peter nagybátyja ítélt annak idején több évtizednyi börtönre. Vajon miképp kíván Welt bosszút állni a bírón, és hogyan akadályozhatja meg a terve végrehajtásában Peter, akinek közben Annát és saját magát is meg kell mentenie?

vlcsnap-2022-12-03-08h41m21s661.png„Érdekes a mai műsor, az ilyenek miatt szeretek ebbe a lokálba járni.”

vlcsnap-2022-12-03-08h39m59s264.png„Viszont az a nő ott szemben még érdekesebb...”

vlcsnap-2022-12-03-08h40m12s916.png„Annak a jóképű fickónak a zsebében biztos több fontocska lapul, mint ennek a mellettem ülő bajuszosnak a bankszámláján.”

vlcsnap-2022-12-03-08h43m09s863.png„Milyen kényelmes a sittes ágy után itt heverni gazdagéknál...”

vlcsnap-2022-12-03-08h47m26s309.png„Ne ugrabugráljanak, kérem, mert mindjárt kitör belőlem az elmebeteg!” 

A Tarantino- és Retrokult-kedvenc direktor, Enzo G. Castellari (Franco Nero, a rettenthetetlen cápavadász) elsősorban kíméletlen és feszes tempójú akciófilmjeiről híres, olykor azonban más műfajokba is kirándulást tett. A csipetnyi (vagy épp rengeteg) szexet felvonultató, csavaros történetvezetésű és a dekadens nagypolgárságot pellengérre állító olasz krimik, a giallók világába csupán egy alkalommal merészkedett el, mégpedig az 1971-es olasz-spanyol koprodukció, a Gli occhi freddi della paura (A félelem hideg szemei) révén, amelyet a magyar videotékákból Hideglelős rettegés címmel lehetett kikölcsönözni a 90-es években. A londoni külső és római belső helyszíneken forgatott túszdráma klausztrofób hangulatát Castellari azzal igyekezett minél áthatóbbá tenni, hogy spanyol operatőrével (Antonio L. Ballesteros) meglepő gyakorisággal szinte belenyomatta a kamerát színészei arcába, azaz csak úgy „ömlenek” a filmben a premier plánok.

vlcsnap-2022-12-03-08h45m03s992.png„Peter? Nemsokára átküldök valakit pár aktával... Nem, nem megyek még haza, mihamarabb szeretnék belepusztulni a melóba.”

vlcsnap-2022-12-03-08h43m32s784.png„Na, végre valaki, aki megoldja helyettem a kínos helyzetet!”

vlcsnap-2022-12-03-08h44m40s127.png„Arra ne számíts, öregem, az élet iskoláját jártam ki, nem a rendőrtisztit.”

vlcsnap-2022-12-03-08h45m56s609.png„Vajon a divatos parókám nélkül vonzóbbnak találnak a bűnöző urak?”

vlcsnap-2022-12-03-08h46m30s742.png„Ne reménykedj, kislány! Mi Quill-lel már túl vagyunk a barátságon, nekünk aztán hiába dorombolsz.” 

A szereplőgárdára sem lehet panasz: egy hasonló témájú amerikai filmben rokonszenves szenvedő alanyok állnának szemben a gonosz banditákkal, Castellarinál azonban a túszok és a túszejtők egyformán ellenszenvesek. A bájgúnár ügyvédet a spagettiwesternek revolverhőseként edződött Gianni Garko (Emberi fül a szexi topmodell hűtőjében), a túlélés érdekében bármire hajlandó Annát pedig az egyik legtöbbre tartott olasz színésznő, Giovanna Ralli (Beszéljünk a nőkről! + Rómában éjszaka volt) formálta meg, aki 2003 óta a legmagasabb olasz állami kitüntetés (Ordine al Merito della Repubblica Italiana) birtokosa. Rallinak hosszú karrierje során olyan legendás partnerei voltak a filmvásznon, mint Nino Manfredi, Alberto Sordi, Ugo Tognazzi és Marcello Mastroianni, de ha úgy hozta a sors, zsánerfilmekben is szívesen tiszteletét tette. A volt cellatársát szerelemmel szerető Quillt egy fiatal spanyol színész, Julián Mateos játszotta, a bosszúszomjas Arthur Weltet pedig a roppant tehetséges, a Hideglelős rettegés legjobb alakítását prezentáló amerikai Frank Wolff (A szőke ciklon, aki talán nem is létezik), aki a film debütálásának évében különös kegyetlenséggel vetett véget önkezével az életének (elvágta a torkát a szállodai szobájában). A filmben jobbára csak telefonálgató bírót a népszerű spanyol sztár, Fernando Rey (Francia kapcsolat + A vágy titokzatos tárgya) keltette életre, akinek ezúttal is az a feladat jutott, mint oly sok más alkotásban: szakállával és intellektuális öreguras külsejével tiszteletreméltóságot kellett sugároznia. A Hideglelős rettegést indító lokálbéli szexműsor szőkéjében pedig a kalandos életpályájú német Karin Schubertet ismerhetjük fel, aki nem csak Michel Piccoli vagy épp Richard Burton oldalán domborított, de pornófilmekben is. Enzo G. Castellari egyetlen giallója nem a műfaj legfényesebben vöröslő ékköve, ám van annyira jó, hogy a retro örömökre vadászóknak kellemes esti kikapcsolódást nyújtson: az avantgárd jazzbe hajló kísérőzenéjét mellesleg Ennio Morricone szerezte.

Ráadás:

Karin Schubert és Giovanna Ralli megmutatja magát.

schubert_24.jpg

ralli_24.jpg

MÉG TÖBB TEAKBOIS-FÉLE RETRO:

Franco Nero, a rettenthetetlen cápavadász (18+)

Emberi fül a szexi topmodell hűtőjében (18+)

Ian McCulloch: Aki Beatles-cikizőből lett zombigyilkos (18+)

James Bond kedvese az óriásaligátor ellen (18+)

Bombanők, halálfejesek és egy dühös pávián (18+)

Mussolini legromlottabb bombanői (18+)

A legszexibb terepjárós lány (18+)

Deborah édes teste (18+)

A Playboy-modell és a szemtanú (18+)

Emanuelle szexbosszúja (18+)

A verekedős pap, a zsaru és a gengszter (18+)

Frankenstein szörnye nagy bottal jár (18+)

Amikor Fekete Emanuelle apácának állt (18+)

Ursula Andress: Bombanő a kannibál isten hegyén (18+)

A szomszéd nője mindig vonzóbb (18+)

Gyönyörű fotómodellek veszélyes vizeken (18+)

Villamosszéktől a vizespólós szépségversenyig (18+)

Stefania Sandrelli: Egy ágyban és agyban az ördöggel (18+)

Füstölgő Magnum és tomboló düh (18+)

Repülj és szexelj! (18+)

Őrülten szexi éjszakák Amanda Learrel (18+)

A szőke ciklon, aki talán nem is létezik (18+)

Gioia halálosan szexi fotói (18+)

Halál és élvhajhászat Velencében (18+)

Forró egyiptomi árnyak (18+)

Fekete Éva, a legszebb kígyóbűvölő (18+)

Az ördög nászéjszakája (18+)

A riksás, a sztriptíztáncosnő és a boszorkány (18+)

Mindenre kapható modellek életveszélyben (18+)

A bejegyzés trackback címe:

https://retrokult.blog.hu/api/trackback/id/tr6117993928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2022.12.04. 14:05:43

„...a magyar videotékákból Hideglelős rettegés címmel lehetett kikölcsönözni a 90-es években.”

Ezek után alighanem felesleges a kérdés, hogy van-e szinkron. :) Nyilván van, csak meg kéne találni a szinkronos változatot.

Bírom a giallókat, láttam közülük jókat is, rosszakat is: érdekel, hogy ez vajon melyik kategória.

A csatolt fotók alapján én Schubert asszonyra szavaznék, bár signorina Rallit se dobtam volna ki az ágyamból jobb éveimben (és főleg az ő jobb éveiben). :)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.12.05. 07:18:43

Frank Wolffot ezen a képen nagyon ismerősnek találtam ("Ne reménykedj, kislány!"), de itt nem volt világos, hogy a képhez melyik név tartozik, pár perc múlva viszont már tisztán láttam lelki szemeim előtt ívelt bajusszal. Összeállt a kép, az Isten megbocsát, én nem című westernben volt főszerepe. Viszont nekem már abban is ismerős volt azzal a jellegzetes bajusszal és barkóval, és akkor rájöttem, hogy a Volt egyszer egy Vadnyugatban játszotta a farmer Brett McBaint, akinek a családját Fonda az embereivel lemészárolja. Ami szerintem valószínűleg a legrangosabb szerepe volt, innen már másnak is eszébe fog jutni az arca.

Teakbois · https://retrokult.blog.hu/ 2022.12.05. 07:31:10

@Androsz:

Frank Wolff (akinek egyébként legalább olyan gyönyörű és férfias beszédhangja volt, mint mondjuk Richard Burtonnek) spagettiwesternekben főleg kisebb szerepeket kapott, más műfajú filmekben (mint például ebben a giallóban) viszont gyakran volt főszereplő. Élete egyik legjobb alakítását Radley Metzger a maga idejében rendkívül sikeres erotikus drámájában nyújtotta: retrokult.blog.hu/2022/04/04/a_szoke_ciklon_aki_talan_nem_is_letezik
süti beállítások módosítása