Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ismerd meg a legjobb régi zsánerfilmeket!

RETROKULT

RETROKULT

Amikor Emmanuelle vámpírrá változott

Dracula’s Widow (1988)

2022. szeptember 19. - Teakbois

Raymond Everett hollywoodi viaszfigura-készítőnek hat ládából álló küldemény érkezik a panoptikumába egyenesen a vámpírok őshazájából, Romániából. Öt értékes műtárgyakat rejt, amelyek jól mutatnak majd híres horrorfilmes alakokat és valódi gonosztevőket mintázó viaszteremtményeinek kezében, a hatodik viszont Drakula özvegyét, Vanessát, akit tévedésből postáztak a címére. Everett nem kukkant bele a hatodik ládába, amikor átveszi a szállítóktól, és ez lesz a veszte: Vanessa már aznap éjjel vándorútra indul belőle Hollywoodban, és vérengzésbe kezd: először a Kék Angyal bisztróban csíp fel egy szánalmas alakot, akiből aztán alig hagy valamit a rendőrségi helyszínelőknek, aztán hazatérés közben meglep két betörőt, akik épp a panoptikum bevételével távoznának – az egyiküknek sikerül kereket oldania, a másik viszont vámpíreledelként végzi.

dracula_s_widow_1988.jpgFIGYELEM! Egyes illusztrációk meztelenséget ábrázolnak, emiatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóim kattintsanak a „TOVÁBB” linkre.

Eközben Raymond békésen nézi a nappalijában kedvenc filmjét, a Nosferatut, és igencsak megszeppen, amikor Vanessa betoppan és egy harapással nem kinyírja, hanem őt is vámpírrá varázsolja. Drakula özvegyének cseppet sincs ínyére a hollywoodi közeg, és azt követeli vendéglátójától, hogy azonnal juttassa vissza a férjéhez Romániába. Amikor megtudja, hogy Van Helsing doktor már vagy 100 éve felnyársalta az urát odahaza, úgy érzi, nem ártana felkeresnie egy pszichológust... Ám végül inkább underground sátánista összejövetelre viszi Raymondot, ahol aztán felaprítja az ördög kritikátlan imádóit, és szépen megvacsorázik. Raymondnak ráadásul nem csak a saját egyre nyilvánvalóbb vámpíri mivolta miatt főhet a feje, hanem amiatt is, hogy Vanessa féltékeny lesz a szintén a panoptikumban dolgozó barátnőjére, Jenny Harkerre és mielőbb szeretné a másvilágra küldeni. Közben Lannon rendőrhadnagy, Citrano felügyelő és Van Helsing régiségkereskedő unokája együttes erővel elkezdi felgöngyölíteni a kiontott belektől bűzlő ügyet... Vajon sikerül-e Raymondnak kimásznia a csávából és megszabadulnia az egyre kínosabban viselkedő Vanessától?

vlcsnap-2022-09-17-08h05m27s537.png„Micsoda kincsek érkeztek Romániából!” Raymond Everett (Lenny von Dohlen a Twin Peaksből) még nem tudja, mit rejt a hatodik láda

vlcsnap-2022-09-17-08h03m42s993.pngOtthon, édes otthon: Raymond panoptikuma csupa Walt Disney-filmbe illő látványossággal várja látogatóit

vlcsnap-2022-09-17-08h03m21s324.png„Hol a férjem, te halandó? Amíg elő nem kerül, te is megfelelsz...” Vanessa (Sylvia Kristel), Drakula özvegye

vlcsnap-2022-09-17-08h06m26s061.png„Így jár minden fiú, aki nyakaskodik a jelenlétemben...” 

Francis Ford Coppola, A keresztapa-trilógia és az Apokalipszis most direktora nem csak a mozitörténelem alakulására, hanem tizenhárom rokona pályaválasztására is nagy hatást gyakorolt. Például két gyermeke is a rendezői székben kötött ki, unokaöccse, Nicolas Cage (az ő eredeti családneve szintén Coppola) pedig az egyik leghíresebb olyan színész lett, aki kemény és kitartó munkával küzdötte le magát az A-vonalból a B-be (sőt, néha a Zs-be is kitérőt tesz). Nicolas Cage bátyja, Christopher Coppola szintén filmrendezőként próbált érvényesülni, de sosem ért el e téren akkora sikereket, mint a bácsikája vagy mondjuk annak Sofia nevű lánya. Egyvalamit illetően viszont Christopheré a famíliában az elsőség: négy évvel Francis világhírű Drakula-adaptációja előtt készítette el a maga vámpírfilmjét, amelyben Sylvia Kristel, azaz a legendás Emmanuelle alakította a vérszívó gróf özvegyét.

vlcsnap-2022-09-17-08h01m19s574.pngA hollywoodi sátánisták szőke nőáldozattal kedveskednek parancsolójuknak...

vlcsnap-2022-09-17-08h07m52s733.png... a rituálé előtt azonban még táncot lejtenek és közben úgy vicsorognak, mint egy csapat részeg irodista

vlcsnap-2022-09-17-08h01m55s092.pngVanessa megmutatja nekik, hogy néz ki smink nélkül...

vlcsnap-2022-09-17-08h01m42s881.png... a fekete mise fekete főpapja ezt arcátlanságnak véli, Vanessa pedig cserébe megkóstolja az arcát 

Sylvia Kristel szépségét 1988-ra igencsak kikezdte drogfüggősége és alkoholizmusa, amelyek következtében a szerepajánlatok között sem válogathatott már úgy, mint régen – ő egyébként minden idők legtevékenyebb álomszerep-visszautasítóinak egyike, még Bond-lány sem akart lenni. Az előbb vázolt áldatlan állapotnak köszönhető, hogy elvállalta a Dracula’s Widow (Drakula özvegye) címszerepét, amelyet viszont egy hadosztályi híres kolléganője utasított vissza. A karóval kivégzett férjecskéjét véres könnyekkel visszasíró Vanessa megformálásának lehetőségére a következők mondtak nemet: Isabella Rossellini, Joanna Pacula, Nastassja Kinski, Valérie Kaprisky, Gloria Estefan, Sônia Braga, Maria Conchita Alonso, Hanna Schygulla, Isabelle Adjani és Maruschka Detmers.

vlcsnap-2022-09-17-08h02m48s216.png„Ritka falánk ez a szörny, kolléga...” Citrano felügyelő (Traber Burns) és Lannon hadnagy (Josef Sommer), a profi rácsodálkozók

vlcsnap-2022-09-17-08h09m08s343.png„... egy szem husit nem hagyott az áldozatból... Helyesbítek: egy szemet azért igen.”

vlcsnap-2022-09-17-08h02m37s785.png„Miért nem enged be mostanában Raymond a munkahelyemre?” Jenny Harker (Rachel Jones) elgondolkodik

vlcsnap-2022-09-17-09h10m14s356.png„Majd fürdés közben rájövök... miután rosszat álmodtam.”

vlcsnap-2022-09-17-08h35m18s046.pngSylvia Kristel így pillanthatott azokra, akik csak az Emmanuelle-filmek miatt kértek tőle autogramot 

Kristel korábban több drámai szerepben is bizonyította, hogy nem pusztán szexszimbólum, hanem tehetséges színésznő is: egyformán lenyűgöző volt a Periféria ellenállhatatlan prostituáltjaként és a Rejtélyek meghódítandó szépasszonyaként, ráadásul egy Magyarországon forgatott női börtönös exploitation filmben is elsőrangúan teljesített aljas kivételezett rabként. Azonban a Dracula’s Widow egyértelművé tette, hogy sem a horror, sem a horrorkomédia nem az ő műfaja: végig úgy játszik, mint aki azt sem tudja, mit keres ebben a filmben. A vámpírözvegy Vanessa figurája olyan megközelítést igényelt volna, amelynek eredményeképp egy pikáns poénoktól sem visszariadó végzet asszonya születik, aki könnyedén ujja köré csavarja Hollywood teljes férfiállományát, hogy aztán az utolsó csepp vérüket is kaján örömmel nyelje le. Ehelyett egy rettenetes parókát viselő és unott arcú antihős hölgyet kapunk, aki olyan benyomást kelt, mint egy bentlakásos lányiskola szigorú és frigid igazgatónője. Kristelt mentő körülményként mindenképp meg kell említeni, hogy az elhibázott vámpírkoncepció elsősorban a rendező és a forgatókönyvíró „sara”; egy Drakula grófnőbe oltott Emmanuellével a színésznő talán egyenesen remekelt volna.

vlcsnap-2022-09-17-08h11m15s267.png„Hogy is csinálta a nagyfater?” Van Helsing úr (Stefan Schnabel) megpróbál felnőni a feladathoz

vlcsnap-2022-09-17-08h32m16s447.png„Ekkora kereszttől csak inába száll a bátorsága, kedveském...”

vlcsnap-2022-09-17-08h32m22s935.png„Nem a méret a lényeg, öregapó... A hite legyen nagy, ne a feszülete.”

vlcsnap-2022-09-17-08h23m36s556.png„Murnau vámpírjától tanultam ezt az árnyékként remekül mutató mozdulatot.”

vlcsnap-2022-09-17-09h07m47s431.png„Atyaisten, Vanessa! Te tényleg nem tudsz úgy enni, hogy közben nem piszkolod össze a padlót?” 

Az előbb mondottak ellenére egyáltalán nem élvezhetetlen a Dracula’s Widow, sőt: agyatlan és szórakoztató belezős horrorfilmként teljes mértékben megállja a helyét, ráadásul érdekes műfaji utalásokat tartalmaz. Egyrészt a 40-es és 50-es évek noir krimijei előtt kíván tisztelegni (például azzal, hogy a cselekményt gyakran a nyomozást vezető detektív belső monológja festi alá), másrészt az olasz horrorpápa, Dario Argento vérgőzös mozgóképes mészárszékei szolgáltattak számára inspirációt (furcsa Kristelt ennyi emberi belsőségtől övezetten látni), valamint Friedrich Murnau vámpíros némafilmje, az 1922-es Nosferatu (a panoptikum tulajdonosa ezt nézi otthon zárás után, Kristel pedig Murnau vámpírjának mozdulatait utánozza). Coppola ügyes operatőrt szerzett magának Giuseppe Maccari személyében, aki olyan zsánerfilmek kameramanja volt korábban, mint a szupermodelleket pirájákkal fenyegető Killer Fish és a Marlon Brandót szexguruként ábrázoló Candy: Maccari festőhöz illő vizuális érzékkel megválasztott beállításai kárpótolhatják a nézőt például azért, hogy Coppolának esze ágában sem volt szexivé tenni és levetkőztetni Drakulané őnagyságát. Sylvia Kristel rajongóinak nyilvánvaló hibái ellenére is kötelező darab a film, de a kuriózumokra vágyó horroristák is tehetnek vele egy próbát.

vlcsnap-2022-09-17-08h20m02s572.png

vlcsnap-2022-09-17-08h04m03s974.png

vlcsnap-2022-09-17-08h25m42s145.pngGiuseppe Maccari úgy fényképezte a filmet, mintha Oscar-díjra fájt volna a vámpírfoga 

Ráadás:

Sylvia Kristel fénykorában.

kristel_24_1.jpg

Amikor Emmanuelle a Stasi foglyaként gonoszkodott (18+)

Emanuelle szexbosszúja (18+)

Amikor Fekete Emanuelle apácának állt (18+)

Halemberek a szépségkirálynő ellen (18+)

UFO-k, autószerelők és bombanők (18+)

Az UFO „összesugarazott” szerelmesei (18+)

Magnum és a sátán szexi lányai (18+)

A borász boszorkánymester zombijai (18+)

A békabirodalom visszavág (18+)

A 18-as hangár titka (18+)

Gyönyörű fotómodellek veszélyes vizeken (18+)

A legvérszomjasabb indián varázsló (18+)

Mi a frász történik az Árnyzónában? (18+)

A legszexibb szobatársak (18+)

Két fejjel sem fenékig tejfel az élet! (18+)

A sátán metálja megőrjíti a lányaitokat! (18+)

Holt örömlányok társasága (18+)

Naiv hippilány a kannibál házában (18+)

A legszexibb bosszúálló (18+)

A tanárnő, aki a diákja tüzével játszott (18+)

A magánkopó és a kéjsóvár díva (18+)

Bankárhúsra vágyó falka (18+)

A bejegyzés trackback címe:

https://retrokult.blog.hu/api/trackback/id/tr3217933663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2022.09.19. 13:48:03

Szörnyű, hogy a nőkön nem a kor, meg a napi hajsza ront a legtöbbet, hanem:
(tetszőleges sorrendben)
- alkohol
- drog
- plasztikázás
- zenei igénytelenség.

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2022.09.19. 13:48:06

Köszi az ajánlót! Nagy rajongója vagyok Sylviának, így különösen fájlalom, hogy annyi ígéretes szerepre mondott nemet.

Maga a film tényleg érdekesnek tűnik, mert Sylviától valóban távol esik ez a szerepkör, és ha jól veszem ki a szavaidból, nem is igazán tudott megbirkózni vele. Szerintem ő az a fajta színésznő volt, akinek személyes kisugárzása, erotikát és ártatlanságot egyszerre sugárzó egyénisége volt a legfőbb erőssége, és azoknál a rendezőknél nyújtotta a legtöbbet, akik ügyesen tudtak erre építeni.

A screenshotokból ítélve viszont kétségtelen, hogy az operatőrt szakmai becsvágy is fűtötte, hiszen a színvilág tényleg érdekesnek tűnik. Nekem nem tetszett különösebben Francis Ford Drakula-filmje, szóval lehet, hogy ez viszont bejönne. :)
süti beállítások módosítása