Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ismerd meg a legjobb régi zsánerfilmeket!

RETROKULT

RETROKULT

„Sergio Leone nem hagyta békén a pincérnőket!”

2022. május 29. - Teakbois

David Warbeck új-zélandi színész 1970-ben épp egy birminghami színház sikerdarabjában, a The Barretts Of Wimpole Street-ben (A Wimpole utcai Barrették) szerepelt, amikor az élete gyökeresen megváltozott. Az egyik előadás után betoppant hozzá több mint egy tucat hangoskodó olasz („úgy ordítottak, akár egy csapatnyi megvadult pávián”), és azt követelték tőle, hogy azonnal pattanjon fel velük az első Dublinba tartó gépre, majd a forgatási helyszínre érve játsszon el egy ír terroristát. A leghangosabb olasz, aki ráadásul egy különösen ragaszkodó medve elszántságával ölelgette Warbecket, miközben fránya angolsággal azt üvöltözte, hogy „én végre megtalálni téged, te arcod az igazi”, nem más volt, mint a spagettiwesternek koronázatlan rendezőkirálya, Sergio Leone, aki épp az Egy marék dinamit című készülő filmjéhez keresett kulcsfigurát.

01_5.jpg

David Warbeck

FIGYELEM! Egyes illusztrációk meztelenséget ábrázolnak, emiatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóim kattintsanak a „TOVÁBB” linkre. 

Warbeck némi kedélyes poharazgatás után beleegyezett, hogy otthagyja a sikerdarabot, amelyben minden este pár perces állva tapsolással ünnepelte a közönség a nagyjelenetét, és fejest ugrik az ismeretlenbe egy olyan direktor unszolására, akitől az ügynöke kétségbeesetten igyekezett megvédeni („Nehogy aláírj bármit, maradj a társulattal! Az olaszok megbízhatatlanok, és nem fizetik ki a gázsidat.”). A dublini helyszínen már várta Warbecket James Coburn, a híres amerikai színész, aki épp a karrierje csúcsán volt, és az Egy marék dinamitban is főszerep jutott neki: a dinamitspecialista ír emigránsé, aki immár western környezetben robbantgat a tengerentúlon. Warbeck az ő testi-lelki jó barátját alakította a film fontos emlékjeleneteiben, amelyek végül Ennio Morricone feledhetetlen aláfestő muzsikájának köszönhetően váltak legendássá. Warbeck 1992-es visszaemlékezése szerint Leone rendezői módszere a következő volt:

Sergio alig tudott angolul, így az instrukciói meglehetősen egyszerűre sikeredtek: Jó. Rossz. Többet. Kevesebbet. Állj. Folytasd… A végeredmény azonban több mint nézhető lett, úgyhogy a tanulság az, hogy egy zseni ennyivel is el tudja érni, amit akar.

04_5.jpg David Warbeck, Vivienne Chandler és James Coburn, az Egy marék dinamit szerelmi háromszögének résztvevői

Warbeck csodálta Leonét a művészi tehetségéért, viszont nem győzött csodálkozni azon, hogy a direktor magánemberként mennyire… bunkó.

Sergiót a sajtótájékoztatókon (például Cannes-ban) rendszeresen könyvespolcok elé ültették, hogy intellektuális benyomást keltsen, valójában azonban mi sem állt tőle távolabb, mint az értelmiségi attitűd. Sergio egy nyers modorú római paraszt lelkületével rendelkezett, akinek semmi sem okozott akkora örömet, mint a zabálás (evőeszközök helyett többnyire kézzel), valamint az, ha nem csupán jó nagyot csípett a számlát hozó pincérnők fenekébe, hanem mélyen bele is nyúlt a bugyijukba, mert a punci volt a mindene. Ezt érdekes módon akkoriban senki sem tartotta felháborítónak, a pincérnők is csak a fejüket csóválták ahelyett, hogy sírva elrohantak volna a mosdóba. „Ilyen ez a Signor Leone, nézzük el neki…” Úgyhogy, mivel nem fenyegette retorzió, Sergiónak esze ágában sem volt békén hagyni a pincérnőket.

05_4.jpg

Sergio Leone, Rod Steiger és James Coburn az Egy marék dinamit forgatásán

Noha többnyire jól szórakozott a „főnöke” társaságában (úgymond szörnyülködve mulatott rajta), olyasmi is megesett néha, ami Warbecket korai távozásra késztette a muri színhelyéről:

Sergio úgy evett, mint egy disznó. Épp csak a lába nem lógott bele a tányérba, ha pedig túlzabálta magát, simán az asztal mellé okádott… vagy rá.

A legmegdöbbentőbb azonban Warbeck számára nem ez volt, hanem egy vallomás, amelyet Leone kissé kapatosan tett színészének:

Vagy hússzor elmondta, hogy csak azért filmezik, hogy minél több nőt szedhessen fel, akiket máskülönben nem volna lehetősége megfektetni. Dolgoztam az amerikai szoft szexfilmek császárának nevezett Russ Meyerrel is, akinek az egész életművén „jól kivehetően” látszik, hogy tényleg csak a hölgyek dudamérete és becserkészése érdekelte. Sergio esetében viszont úgy éreztem, hogy ennél azért többről lehet szó; nem hiszem, hogy bárki kétségbe vonná azt az állításomat, miszerint magvas mondanivalót közvetíteni vágyó alkotó volt. Sergio egyébként imádott és remekül tudott lőni, a lövöldözős jeleneteket mindig előjátszotta a színészeinek, és ilyenkor úgy durrogtatott, mint egy egész tüzérség.

03_4.jpgSergio Leone fegyverhasználatra tanítja az Egy marék dinamit szereplőit

Leonéből leginkább akkor tört felszínre az Egy marék dinamit forgatásán a csajozhatnék, amikor meglátott Dublinban egy „kellékbuszt”, amelyet néhány hónappal korábban David Lean is használt a Ryan lánya című romantikus háborús drámájában. Warbeck szerint:

Sergio a fejébe vette, hogy a busznak szerepelnie kell a filmben, és tele kell rakni ifjú szüzekkel. Olyannyira komolyan gondolta a dolgot, hogy hatalmas castingot rendezett, amelyre aztán tucatjával érkeztek a magukat szűznek valló fiatal ír nők, akiket aztán Sergio annak rendje és módja szerint mind végigfogdosott, hogy megállapítsa, alkalmasak-e statisztának. A tapogatósdinak helyet biztosító Intercontinental Hotel személyzete azt hitte a látvány alapján, hogy a maestro pornófilmhez keres szereplőket…

06_4.jpg

Sergio Leone, az éttermek és a pincérnők réme

Warbeck soha többé nem dolgozott Leonéval, viszont az olasz zsánerfilmek egyik legkeresettebb „James Bond fizimiskájú” importszínésze lett: Leone révén ismerte meg a sokoldalú Antonio Margheritit, aki az Egy marék dinamit akciójeleneteinek segédrendezője volt, másrészt az olasz sci-fik, háborús filmek és horrorok egyik mesterdirektora. Warbeck vele forgatta a Rambo-klón Az utolsó vadászt (L’ultimo cacciatoree / The Last Hunter, 1980 – e sorok írójának sokkal jobban tetszik a Rambo-filmeknél), majd a sármos színészt olyanok is foglalkoztatták, mint a szintén horrorista Lucio Fulci, akivel a Magyarországon is népszerű és szürreális A pokol hét kapuját készítette 1981-ben.

02_5.jpg

David Warbeck, az Egy marék dinamit árulóvá lett jó barátja

kristel_leone.jpgSylvia Kristel (azaz Emmanuelle) és Sergio Leone nagy találkozása

MÉG TÖBB TEAKBOIS-FÉLE RETRO:

A csupasz majom és az olajbáróné (18+)

Füstölgő Magnum és tomboló düh (18+)

A legszexibb szobatársak (18+)

A legvérszomjasabb indián varázsló (18+)

Prériölyv, a nőrabló indián (18+)

Véráldozat és dél-afrikai átok (18+)

Piszkos Carey, a kórházi igazságosztó (18+)

A Delon-vetélytárs hippi békeharca (18+)

Dobermann a sztárénekesnő férje ellen (18+)

Joey Heatherton, a tűsarkúval támadó díva (18+)

Tobe Hooper, a doki és a Bőrpofa (18+)

Orson Welles: A méret a lényeg (18+)

Ann-Margret: A végzet asszonya Bejrútban (18+)

John Holmes: Szex, drogok és rock and roll (18+)

Richard Lynch: Sose játssz a tűzzel! (18+)

Uschi Digard és egy bankrabló a vámpírlakban (18+)

Mi a közös Magnumban és az erotika Redfordjában?

Barbara Carrera és a hibrid érzékiség (18+)

Csúcsdísz lett a botrányhős Jézusból (18+)

Sandahl Bergman: Conan buja harcostársa (18+)

Tina Turner miatt vették őrizetbe David Carradine-t (18+)

Ann-Margret: Vadóc díva Harley-Davidsonon (18+)

Russ Meyer: Akinek Hemingway fizette az első menetet (18+)

Dennis Hopper és a vágy szőke tárgyai (18+)

Reggie Nalder: A lidércnyomás arca (18+)

Peter Fonda, a szelíden lázadó motoros (18+)

Marlon Brando, a nőcsábász guru (18+)

Brigitte Bardot, a motoros díva (18+)

Tisa Farrow: Érzéki amerikai nő Itáliában (18+)

Hogyan nem lett kábítószer-ellenes zsaru Dennis Hopperből? (18+)

Jack Nance útja David Lynchtől a hátsó fertályig (18+)

Ken Russell: A vadember, aki vibrátort adott Anthony Perkins kezébe (18+)

A bejegyzés trackback címe:

https://retrokult.blog.hu/api/trackback/id/tr3216625664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása