Uschi Digard (A legszexibb szobatársak + Dögevő katonák a bordélyban + Mr. Süket trükkjei), a tekintélyes kebelmérettel rendelkező címlaplány, ugyanakkora amerikai popkulturális szimbólum, mint Elvis Presley (Elvis és a szépségkirálynő + Elvis Presley legszexibb zaklatója) vagy a hot dog. A svájci származású hölgy olyan exploitation filmklasszikusokban győzött mellbedobással, mint az Ernest Hemingway pénzéből kuplerájba járó Russ Meyer által rendezett Cherry, Harry & Raquel! (1969) és a Supervixens (1975). A hat nyelven beszélő díva csupán alkalmi pénzkereseti lehetőséget látott a szexfilmek és a pikáns magazinfotók világában, ahol csak addig akart tartózkodni, amíg nem talál magának egy valóban jól fizető „rendes” állást új hazájában, az USA-ban (végül talált, egy repülőgép-alkatrészeket forgalmazó cég középvezetője lett), ám eközben megannyi furcsa kalandban volt része. Ez utóbbiak köré sorolható az is, amikor egy másik popkulturális ikon, a minden idők legismertebb Drakula-alakítását „elkövető” Lugosi Béla házában fotózták.
FIGYELEM! Egyes illusztrációk meztelenséget ábrázolnak, emiatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóim kattintsanak a „TOVÁBB” linkre.
A szupermodell filmcsillag így emlékezett vissza a Béla-sztorira egy tíz évvel ezelőtti interjúban:
Az 1970-es évek elején történt, hogy egy fotós a híres horrorszínész, Lugosi Béla házába hívott munka céljából. Béla ekkor már rég nem élt, a lakhelye viszont pont úgy nézett ki, mint a halálakor. A legbizarrabb építmény volt, ahol valaha jártam; ha megnyomtál egy gombot a falon, művér kezdett ömleni a plafonról, az ebédlő pedig egy hatalmas koporsót formázott, tehát igazi vámpírtanyáról beszélünk. Ron, a férjem, reggelente elvitt egy étterem elé, ahonnan aztán a fotós vitt tovább a Lugosi-házba. Többnaposra terveztük a fotózást, de az egyik reggel, miután Ron kitett, csak vártam és vártam, ám a fotós nem érkezett meg. Miután hazamentem, két FBI ügynök csöngetett nálam. Kiderült, hogy a fotós csak „mellékállásban” kattogtatta a masináját, ugyanis a nap nagy részében bankrabló volt, aki még akkor is bankot rabolt, amikor a Lugosi-melót csináltuk. Néha megálltunk a ház felé menet egy-egy banknál, mert, mint mondta, pénzt akart felvenni. A pénzt valóban „felvette”, csak épp nem olyan módon, ahogy a hétköznapi emberek, hanem fegyverrel fenyegetőzve. Szerencsére az FBI-osok hittek nekem, így aztán nem minősültem a bűntársának.
Uschi Digard megmutatja magát
Lugosi Béla a bankrabló fotós által is használt házában
Uschi Digardról számos kép készült a világhírű soulénekes, Lou Rawls házában is, aki előszeretettel adta bérbe az ingatlanát fotósoknak.
A modell-színésznő férje, a Lugosi-anekdotában említett Ron, nem más, mint az 50-es és 60-as évek népszerű popegyüttesének, a The Hi-Lo’s-nak a dobosa.
Ráadás:
Uschi Digard és az Oscar-díjas Robert Duvall A gyilkosok krémje című 1975-ös akciókrimiben
A dúskeblű díva egy aprócska szerepben felbukkant az ultramacsó természetéről híres rendező, Sam Peckinpah (Vad banda, Hozd el nekem Alfredo Garcia fejét!, Az Osterman hétvége) 1975-ös akciókrimijében, A gyilkosok krémjében (The Killer Elite) is, amelynek forgatását így jellemezte:
Sam sajátos módszereket alkalmazott. Ha úgy érezte, hogy egy színésze nem játszik elég nagy átéléssel, odament hozzá, és adott neki egy kis partidrogot. Ez aztán rögtön „beindította” az illetőt. A szoft szexfilmek castingjain sosem kellett senkivel sem lefeküdnünk; ha egy nő jól nézett ki, megkapta a szerepet, és többnyire olyanokkal imitálta a filmben a kefélést, akik rokonszenvesek voltak neki. Ehhez képest, amikor az MGM vagy más nagy stúdió castingjára mentünk, a producer első kérdése általában az volt, hogy ki szopja le elsőként… Ilyenkor mindig távoztam, de a lányok többsége ott maradt. Kissé kiábrándító volt belegondolnom, hogy a kedvenc színésznőim valószínűleg mind olyanok, akik nem kérték ki maguknak ezt a viselkedést, sőt… Sam kedvelt, ezért bukkanhattam fel öt filmjében is. Ha az ő filmjeibe is casting útján szerettem volna bekerülni, meg kellett volna ismerkednem a producer díványával.