Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ismerd meg a legjobb régi zsánerfilmeket!

RETROKULT

RETROKULT

Az élve eltemetett feleség

The Screaming Woman (1972)

2021. december 02. - Teakbois

Laura Wynant, a dúsgazdag földbirtokos özvegy valamilyen (a nézők előtt ismeretlen) okból kissé bekattant, ezért kiadós szanatóriumi kezelésre és pihenésre szorult. Hazatérése után úgy dönt, körbe-lovaskocsikázik a földjén, és az egykori húsfüstölő házikó romjaihoz érve megdöbbentő felfedezést tesz: ott, ahol épp egy kutya kaparászik, a föld alól, a betemetett pincehelyiségből segítségkérő nyöszörgés hallatszik fel. Laura egy, a talajból kikandikáló csődarabon keresztül meg is pillantja az élve eltemetett asszonyt, akinek látványától szinte eszét vesztve hazarohan.

738329255916.jpgFIGYELEM! Egyes illusztrációk meztelenséget ábrázolnak, emiatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóim kattintsanak a „TOVÁBB” linkre.

A „gyengélkedőből” frissen szabadult Laura csodaszép villájában kétségbeesetten próbálja meggyőzni arról rosszkedvű fiát, Howardot, szenvtelen és cinikus menyét, Caroline-t, valamint a család barátságos ügyvédjét, hogy nem hallucinált: valóban egy szerencsétlen nő fekszik a közelben a föld alatt, és mielőbb ki kell húzni onnét. Mire Howard és az ügyvéd végre visszakíséri Laurát az említett helyre, valaki már „rendet rakott”, így az aggódó asszony sem a csövet nem találja, sem a földből felszüremlő nyögéseket nem hallja többé.

vlcsnap-2021-11-29-07h51m32s231.png„Úristen! Kit földeltek el a földemen???”

vlcsnap-2021-11-29-07h51m56s894.pngMr. Nesbitt megunt feleségét 

Ahogy az a nézők számára kiderül, a „takarítást” az agyonvertnek hitt feleségét elásó férj, Carl Nesbitt végezte el, aki immár otthona négy fala között idegeskedik, hazaráncigált kutyáját próbálja eltántorítani az újbóli szökéstől, valamint szőke, a gaztettéről mit sem tudó szeretőjét telefonon kísérli meg lebeszélni arról, hogy a neje „távollétében” nyomban átsiessen hozzá lepedőakrobatika céljából.

vlcsnap-2021-11-29-15h31m54s289.png„Elköltözött a feleséged? Máris ott vagyok nálad egy szál semmiben!”

vlcsnap-2021-11-29-15h32m06s168.png„Ne siess! Még fel akarom mosni a vért… Akarom mondani: Még nem tettem túl magam az érzelmi megrázkódtatáson.” 

Közben Howard Wynant és a saját neje rendkívüli lehetőséget látnak Laura „bolondériájában”: íme, a bizonyíték, hogy nem lett volna szabad hazaengedni az idős asszonyt a szanatóriumból! Az élve eltemetett nő hihetetlen történetével végérvényesen diliházba zárathatják, megszerezve az impozáns vagyona feletti rendelkezési jogot. A folytonosan nyugtatgatott és benyugtatózott Laura végül elinal otthonról, hogy megmentse a föld alá rejtett asszonyt. Mivel ő maga súlyos köszvénytől szenved, alig bírja mozgatni a kezét, így mással szeretné elvégeztetni az ásás izzasztó feladatát. Sem a rend helyi őrei, sem a Wynant famíliát harácsoló szemétládák gyülekezetének tartó szomszédok nem hajlandóak kötélnek állni; Laura egyedül egy David Slater nevű kisfiút tud rávenni a melóra apró hazugsággal és némi zsebpénz ígéretével. Ám amint a pont megfelelő helyen ásni kezdő David meghallja a föld alól előszűrődő kísérteties hangot, inába száll a bátorsága, és hazaszalad. Mitévő legyen most Laura? Vajon sikerül kirángatnia a föld alól Mrs. Nesbittet, mielőtt a férje megneszeli, hogy holtnak vélt felesége még életben van?

vlcsnap-2021-11-29-07h55m26s000.png„Igyál egy korty italt, Laura, és máris nem fogsz mindenféle élve elhantolt nőkről képzelődni.”

vlcsnap-2021-11-29-07h57m28s002.png„Azért iszom ennyit, mert hazahozattad anyádat a szanatóriumból ahelyett, hogy vígan élnénk a pénzéből!”

vlcsnap-2021-12-01-19h49m01s424.png„A feleséggyilkolás kikészíti az ember idegeit, csak akkor tudok megnyugodni, ha leiszom magam…” 

A Suspense című amerikai rádióműsor 1948. november 25-én sugározta Ray Bradbury (Marsbéli krónikák, Fahrenheit 451), az intellektuális sci-fi és fantasy amerikai mesterének The Screaming Woman (A sikító nő) című rádiójátékát, amely 28 percben egy kislány történetét meséli el, aki erdei játszadozása közben a föld alól feltörő panaszos kiáltásra kapja fel a fejét. Mint kiderül, egy élve eltemetett nőre bukkant, és rögtön közhírré teszi felfedezését, de a felnőttek nem hisznek neki, mivel gyerek, azaz biztos túl élénk a fantáziája. Bradbury művének két filmes feldolgozása született: a Ray Bradbury színháza (The Ray Bradbury Theater, 1985−1992), című tévésorozat a rádiójátékkal azonos hosszúságú epizódja, amelyben a magyar származású Drew Barrymore (E. T., Tűzgyújtó) alakította az elföldelt nénit megmenteni akaró kislányt, valamint egy 1972-es, 74 perces tévéfilm, amelyben kislány helyett nagymama korú és hibbantnak tartott hölgy győzködi arról embertársait, hogy élve eltemetett személy hever a birtokán.

vlcsnap-2021-11-29-16h15m11s951.png„A férje hétpróbás gazember volt, aki majdnem kiforgatott mindenemből, úgyhogy tőlem akárhány haldokló nőt találhat a birtokán elásva, én a kisujjamat sem fogom mozdítani az Ön kedvéért, Mrs. Wynant!” 

A nem kevés hitchcocki stílusjeggyel ellátott 1972-es The Screaming Woman sikere elsősorban a kétszeres Oscar-díjas és tavaly 104 éves korában elhunyt Olivia de Havillandnak (Kisiklott élet, Az örökösnő, Elfújta a szél) köszönhető, aki könnyed profizmussal játszotta el a méltóságteljes, ám kétségbeesett földbirtokos dámát, akit kapzsi fia és menye legszívesebben azonnal bolondokházába utaltatna elképesztő állítása hallatán.

vlcsnap-2021-11-29-15h45m23s813.png„Seriff? Egy élve eltemetett nőre bukkantam a birtokomon!”

vlcsnap-2021-11-29-15h46m03s115.png„Mrs. Wynant, tudja, hogy mélységesen tisztelem Önt, úgyhogy talán nem haragszik meg, ha azt mondom, nézzen kevesebb hitchcockista thrillert esténként, és akkor nem fog ilyesmiket hallucinálni.” 

Az öregség és a buggyantság közé egyenlőségjelet tevő pénzéhes ifjakkal nem csupán a Havilland által játszott Laura Wynant helyezkedik szembe: ügyvédje, George Tresvant (Joseph Cotten az óriástaxikba is csak nehezen beférő Orson Welles Aranypolgárjából) és háziorvosa, dr. Amos Larkin (Walter Pidgeon a Tiltott bolygóból) a passzív ellenállás taktikáját alkalmazza. Egyikük sem hajlandó részt venni a korosztályukhoz tartozó Laura őrültté nyilvánításában – nem azért, mert hisznek neki, hanem azért, mert lelkük mélyén érzik, hogy egyszer akár ők is az öreg hölgy sorsára juthatnak, tehát a vele való szolidaritásuk miatt makacsolják meg magukat. Az ügyvéd és az orvos táborát erősíti a kisváros korosodó seriffje is: amikor fiatal és hetyke helyettese gúnyosan kiröhögi az eltemetett nő létezését telefonon bejelentő Laurát, a vénülő kopó leteremti, amiért nem adja meg az idősebbnek kijáró tiszteletet, amely bizony a már nem teljesen ép elméjű öregeket szintúgy megilleti, mint az állítólag normálisakat. A The Screaming Woman 1972-es verziója thrillerelemekkel átszőtt tanmese arról, hogy nem szabad lenézni és idiótának titulálni az időseket, mert ha így teszünk, könnyen előfordulhat, hogy megszégyenítő meglepetést okoznak nekünk.

vlcsnap-2021-11-29-16h09m18s381.png„Alig bírtam megtartani a feleségemet, miután megtudta, hogy szexfilmekben szerepeltem, erre jön maga, és élve eltemetett nőt akar kiásatni a fiammal!”

vlcsnap-2021-11-29-16h10m15s117.png„Szexfilmekben??? Ezt nekem senki sem mondta!!! Máris kikérem magamnak a producernél, hogy kivel rakott egy légtérbe!!! 

vlcsnap-2021-12-01-20h46m04s506.png„Nézze meg a The Dirty Dolls-t, Havilland asszony, és rögtön megváltozik a rólam alkotott véleménye! Én aztán tudom, mi kell egy nőnek!”

Az Olivia de Havilland (vagyis Laura Wynant) által vegzált szomszédok között érdekes úriemberre bukkanhatunk. Laurának sikerül előcsöngetni a házából a földmélyi hang hallatán megfutamodó kisfiú, David apját, a cseppet sem szolgálatkész Mr. Slatert is, aki történetesen nem más, mint John Alderman (1934−1987), a 60-as és 70-es évek szégyentelen szexfilmjeinek koronázatlan színészkirálya. A New Yorkban született Alderman gazdag ügyvédcsalád sarja volt, de a tárgyalótermek helyett a színházat választotta, 1958-tól pedig tévésorozatokban és játékfilmekben is szerepelt. Fogalmam sincs, hogy a könnyű pénzkereset lehetősége vagy egyszerűen csak a kalandvágya vezette a „szennyműfajok” bugyraiba, de tagadhatatlan tény, hogy az 1970-es évek elején már olyan klasszikusokban hentergett és monologizált, mint a The Dirty Dolls vagy a The Erotic Adventures Of Zorro, 1973-tól pedig kemény pornófilmek szexmentes szerepeiben (bankár, maffiózó stb.) tündökölt – például gyakran dolgozott az Orson Welles operatőréből másodállásban hardcore rendezővé „vedlő” Gary Graverrel. Aldermannek valószínűleg szexfilmes karrierje miatt nem sikerült betörnie az A-listás színészek körébe, „családbarát” filmekben csupán nyúlfarknyi szerepek jutottak neki. Ennek ellenére nem volt kevésbé tehetséges a közkedvelt sztároknál, temérdek whiskytől és cigitől reszelős orgánumával és nyugtalanító pillantásával Olivia de Havillanddal szemben is megállta a helyét néhány mondatos közös jelenetükben.

vlcsnap-2021-12-01-20h54m16s439.png„Áss, Laura, áss!”

A kaliforniai Montecitóban forgatott The Screaming Woman- t az a Jack Smight rendezte, akinek az egyik legjobb Bradbury-filmadaptációt, az 1969-es A tetovált embert (The Illustrated Man) köszönhetjük, amelyben a hölgyekkel csúnyán bánó Rod Steiger drámai antihősként brillírozik. Bradburynek nem tetszett Smight 1969-es mozifilmje (az író állítása szerint nélkülözte a legkomolyabb hangvételű munkáira is jellemző finom humort), de nem tiltakozott, amikor az ABC tévécsatorna 1972-ben a minneapolisi direktorral csináltatott tévéfilmet az évtizedekkel korábbi rádiójátékából. A The Screaming Woman Smight-féle változata nagy sikert aratott a nézők körében, és Bradbury tetszését is elnyerte. Kellemes televíziós thriller az ódon fajtából, minden retro ízekre bukó egyénnek ajánlom megtekintésre.
bradbury_22.jpg

„Rádiójátéknak írtam, de ez a Smight kölyök jó kis filmet rittyentett belőle! Ha kedveled a műveimet, ennek is adj egy esélyt!”

Ráadás:

hay_02.jpg

A feleségét élve eltemető Carl Nesbitt szeretőjét játszó Alexandra Hay a Katharine Hepburnnek Oscar-díjat hozó Találd ki, ki jön vacsorára! (Guess Who’s Coming To Dinner, 1967) kapcsán szerzett magának hírnevet, valamint azzal, hogy Michael McClure botránydarabjában, a The Beard-ben (A szakáll) olyan obszcén módon alakította az amerikai szexszimbólumot, Jean Harlowt, hogy összesen tizennégyszer tartóztatták le közszeméremsértés vádjával előadás közben. Úgy látszik, a kaliforniai színházi élet lényegesen mozgalmasabb volt a 60-as évek végén a hazainál. Noha a The Screaming Woman-ben még kissé teltként mutatkozott, Hay diétára fogta magát, és két évvel később közszemlére tette bájait a Playboyban. Az említett bájakat alább lehet megcsodálni…

06c5b6401421286.jpg

2bee90401421306.jpg

26a450401421267.jpg

f14afd401421109.jpg

24e79a401421102.jpg

ac5f1e401421325.jpg

544435401421126.jpg

3ca151401421144.jpg

0bb884401421235.jpg

40ad74401421218.jpg

3a3524401421248.jpg

7608c2401421068.jpg

f1b8de401421086.jpg

108b9b401421156.jpg

4d7cdb401421173.jpg

4e17df401421197.jpg

MÉG TÖBB TEAKBOIS-FÉLE HORROR ÉS THRILLER:

A bejegyzés trackback címe:

https://retrokult.blog.hu/api/trackback/id/tr4716770774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása