1984-ben Amerika közkedvelt pornómagazinja, a Hustler azzal próbálta intellektuálisabbnak láttatni magát a valóságosnál, hogy különféle mainstream művészeket kért fel fotósorozatok „rendezésére”, azaz ők hozták az ötletanyagot, amelyből kikerekedett egy-egy képekben elmesélt történet. Természetesen azok éltek a lehetőséggel, akik eleve botrányhősöknek számítottak, így egyáltalán nem ártott a hírnevüknek a kiadvánnyal való közösködés. Először Dennis Hopper, a Bronson-kanyon nőrablója és a Szelíd motorosok olykor meztelenül bolyongó rendező-főszereplője állt csatasorba, aki mellesleg maga is profi fotós (valamint botcsinálta festőművész) volt, és egy olyan képsorozat készítését irányította, amely egy galériában zajló leszbikus együttlétet örökített meg.
FIGYELEM! Egyes illusztrációk meztelenséget ábrázolnak, emiatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóim kattintsanak a „TOVÁBB” linkre.
Hopperre – akit a Hustlerben megjelent méltatás az utolsó nagy amerikai lázadónak titulált – ekkoriban igencsak rájárt a rúd: alkoholizmusa és drogfüggősége olyannyira elhatalmasodott rajta, hogy 1982 és 1985 között csak elvétve kapott valamirevaló szerepet: ideje nagy részét azzal töltötte – két csík kokain és két üveg whisky között −, hogy a Doors-énekes Jim Morrison életéről szóló, Light My Fire munkacímű és soha le nem forgatott filmjének terveit szövögette, amelyet ő maga szeretett volna rendezni. Úgyhogy igencsak jól jött neki az a nem csekély összeg, amelyet a hírhedt „szennylap”-tulajdonos, Larry Flint utalt át a bankszámlájára a pornóvilágban való elmerülésért cserébe.
„Kölyökkoromtól kezdve lenyűgözött a punci, és amikor csak tehettem, benéztem a nők szoknyája alá. Ezt a szokásomat felnőtté és úgymond megbecsült színésszé érve sem vetkőztem le, sőt…”
A legendás színész szabad kezet kapott legtitkosabb szexuális fantáziájának fotócikk formájában való megvalósításához, Hopper pedig azzal az ötlettel állt elő, hogy a saját festményei előtt pózoló szőke bombanőket fényképez majd, akik igen hamar egymásra fanyalodnak. A kedélyes hangulatban zajló fotózásra nem csupán Larry Flint látogatott ki (aki mellesleg mély barátságot kötött a magánéletben cseppet sem szelíd motorossal), hanem a tudattágítás pionírjának nevezett hippi-ikon „drogpszichológus”, Timothy Leary is.
„Goya, Gauguin, Da Vinci, Michelangelo és Degas mind készítettek pornográfnak minősíthető alkotásokat. Az ő példájukat szeretném követni, de azt persze nem tudom garantálni, hogy az övékéhez hasonló színvonalat produkálok”
Noha Hopper az 1960-as években fotósként legalább olyan aktívan dolgozott, mint színészként (a Harper’s Bazaar és a Vogue hasábjain jelentek meg a munkái, és kiállítása nyílt a New York-i Metropolitan Múzeumban), valamint az ellenkultúra prominens személyiségeként megannyi orgiába torkolló összejövetelen vett részt, állítása szerint kifejezetten zavarba jött a Hustler fotózásán, és időbe telt, mire képes volt ellazulni − hogy miféle „feszültségoldók” segítségével, azt az előzmények ismeretében nem nehéz megtippelni. Mivel a Hustler nem épp a finom, a lényeget csupán sejtetni kívánó erotika jegyében jelenteti meg kiadványait, e blogon csupán néhány kevésbé merész képet tehetek közzé a hopperi vágyálmok által ihletettek közül. (Aki kíváncsi a teljes fotósorozatra, valamint arra, milyen arckifejezést vág Dennis, a komisz, amint úgymond „fotókészre” állítja be a modelljei szeméremajkait, az a Hustler 1984. januári számát keresse az „antikváriumokban”.)
„Szükség volt némi castingra a fotózás előtt, ugyanis azt szerettem volna, ha a lányok „élesben” kipróbálják egymást, viszont az első választottamról kiderült, hogy herpesze van, úgyhogy mást kellett keresnem helyette”
„Bukom a szőkékre… Punci- és popsimániás vagyok, de a jó mellek sincsenek ellenemre. Naná, hogy le akartam feküdni a modelljeimmel! Úgy kellett visszafognom magamat, hogy ne kerüljek én is melléjük a képekre”
„Csak azt a nőt élvezet tárgyiasítani, aki maga is élvezi, hogy tárgyiasítják, például művészi értelemben”
„Larry a szólásszabadság hőse, nagyon tisztelem. Régóta imádom kiverni a magazinjára, de csak nemrég vettem észre, Larry milyen frappáns vezércikkeket ír bele. Tehát a Hustler nem csak az érzékeket stimulálja, hanem az agysejteket is”