Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ismerd meg a legjobb régi zsánerfilmeket!

RETROKULT

RETROKULT

Barbara Carrera és a hibrid érzékiség

2020. december 31. - Teakbois

1977-ben került a mozikba H. G. Wells híres horror + sci-fi hibridjének, az 1896-os Dr. Moreau szigetének második angol nyelvű filmes adaptációja. Az MGM-mel szövetségben dolgozó AIP két férfi szupersztárt állított csatasorba: a megalomániás, laboratóriumában ember-állat szörnyeket teremtő tudóst az Oscar-díjas Burt Lancaster, a szigetbirodalmába vetődő hajótörött ifjú mérnököt pedig a rokonszenves Michael York alakította, aki az idősebb Alexandre Dumas regényeiből forgatott testőrfilmek (A három testőr, avagy a királyné gyémántjai, A négy testőr, avagy a Milady bosszúja, A testőrök visszatérnek) okán nálunk is igen népszerű volt néhány évtizede. Erős mellékszerepek jutottak még olyan kitűnő karakterszínészeknek, mint Nigel Davenport (Negyedik fázis, Az utolsó völgy, Tűzszekerek) és Richard Basehart (Országúton, A Karamazov testvérek, Isten hozta, Mr.), a rendezői székbe pedig a megbízható Don Taylort (Ómen 2., Végső visszaszámlálás) ültették. A film azonban kifejezetten feszes tempója és John Chambers a maguk idejében élethűnek számító szörnymaszkjai ellenére sem vált kasszasikerré. Ma már elsősorban azok a meglett férfiak emlékeznek rá jóleső érzéssel, akik annak idején kiéhezett ifjakként rohantak az újságoshoz megvenni a Playboy azon 1977-es számát, amelyben a film női főszereplője, az akkor még filmkarrierje elején álló Barbara Carrera tárta a világ elé bájait a sziget torz lényeinek társaságában.

00.jpg

FIGYELEM! Egyes illusztrációk meztelenséget ábrázolnak, emiatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóim kattintsanak a „TOVÁBB” linkre.  

Noha a film csupán PG (14 éven aluliaknak nem ajánlott) besorolást kapott, és nem mondható különösebben erotikusnak, a gyártók mégis úgy vélték, hogy azzal tudnak neki igazán nagy hírverést csapni, ha a valóban lélegzetelállítóan mutatós Miss Carrerát a maga pőreségében a szörnyek elé vetik egy képsorozat erejéig. Barbara Carrera 1945. december 31-én született Barbara Kingsbury néven Nicaraguában, helybéli anya és amerikai apa gyermekeként. Hétéves korában a szülei elváltak, az apja pedig magával vitte lányát az USA-ba. Barbara felcseperedvén modellkedni kezdett, és amint e területen komoly hírnevet szerzett, a filmesek is érdeklődni kezdtek iránta.

05.jpg

 

carrera_connery_22.jpg Sean Connery és Barbara Carrera a Soha ne mondd, hogy soha forgatásán

Első komolyabb szerepét Rock Hudson mellett kapta az Embrió című bizarr egzisztencialista horrorban, amelyben a Hudson által alakított genetikus olyan szinten felgyorsítja egy embrió fejlődését, hogy abból szinte egy szempillantás alatt bombanő lesz (Miss Carrera), aki azonban gyilkos szándékúnak bizonyul. Ezt követte a Dr. Moreau szigete, majd e filmnek (és persze a Playboy fotóinak) köszönhetően a színésznő sorra kapta az újabb felkéréseket: játszott Paul Newman oldalán Az idő szorításában című katasztrófafilmben, Chuck Norris partnereként a Magányos farkasban, és Sean Conneryvel a Soha ne mondd, hogy soha című James Bond-opuszban.

01_1.jpg

A Playboy 1977. júliusi számában közétett szörnyszerelmi fotókat Chris von Wangenheim készítette a Moreau-film forgatási helyszínén (St. Croix, Virgin-szigetek) egy, a mozgóképes műben szereplő torz alakoknál lényegesen impozánsabb testű férfi modell részvételével. Carrera a következőket mondta a képekről: 

Chris egy igazi „szépség és a szörnyeteg” szcenáriót akart kreálni, és azt hiszem, ez sikerült is neki. Ő így interpretálja Wells regényét. A könyv hangulata viktoriánus, a mi képeink viszont modernek, központi témájuk a szexuális hódítás és behódolás. Néha a férfi a hódító, és a nő hódol be, máskor viszont fordul a kocka.

08.jpg

A Playboy azzal a pazar reklámszlogennel ajánlotta olvasói figyelmébe a cikket, hogy „garantáltan égnek áll tőle minden valamirevaló férfi mellkasszőre”. Amikor 1932-ben elkészült a Dr. Moreau szigetének máig legjobbnak tartott, ám teljes mértékben konzervatív filmes adaptációja Charles Laughton és a magyar származású Lugosi Béla közreműködésével, az akkor már földi léte hatodik évtizedét taposó Wells azt mondta róla, hogy felháborítóan túlzó és obszcén lett. Csak találgathatjuk, mit gondolt volna szegény író Miss Carrera fotóiról… Ja, egyébként milyen színésznő is a hölgy? Remek, ha még nem mondtam volna…

09.jpg

10.jpg

11_1.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

177511_full.jpg

177521_full.jpg

177522_full.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://retrokult.blog.hu/api/trackback/id/tr9516625732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szekőcei 2021.01.02. 20:26:55

szemnek kellemes egy remek lett ez :D

Teakbois 2021.01.02. 20:31:52

@szekőcei: Köszönöm szépen! A hölgy mellesleg nem utoljára bukkant fel nálunk, ugyanis a Barbara Carrera és Rock Hudson főszereplésével készült Embrióról előbb-utóbb meg fog emlékezni e blogon.
süti beállítások módosítása